شناسهٔ خبر: 35473233 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


ویلموتس، تماشاگر ویژه دربی ۹۰
سرمربی تیم ملی تماشاگر داربی پایتخت خواهد بود.
مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی ایران امروز با حضور در ورزشگاه آزادی دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس از هفته چهارم لیگ برتر را از نزدیک به تماشا خواهد نشست.وی هفته گذشته هم با حضور در سیرجان، دیدار تیم‌های گل گهر و پارس جنوبی جم را مشاهده کرده بود.
همچنین رئیس‌فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) دیروز از حضور افسران این ستاد در دربی۹۰ تهران خبر داد. دکتر غلامرضا نوروزی در این‌باره، گفت: مثل هر رویداد ورزشی دیگری که در داخل کشور برگزار می‌شود، افسران نادو در رقابت‌های مختلف فوتبال نیز حضور دارند و در این رابطه در دربی ۹۰ نیز افسران ما در ورزشگاه آزادی حاضر خواهند شد و به صورت رندوم(تصادفی) از بازیکنان دو تیم تست دوپینگ می‌گیرند.وی در پایان افزود: طبق روال کار نادو نمونه‌هایی که از ورزشکاران گرفته می‌شود به آزمایشگاه کلن آلمان که یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) است، ارسال می‌شود و بعد از حدود ۴۰ روز کاری نتیجه این نمونه‌ها اعلام می‌شود.
نخستین دیدار تیم ملی فوتسال در تورنمنت
 4 جانبه قزاقستان
تیم ملی فوتسال ایران از امروز در تورنمنت چهارجانبه قزاقستان به میدان می‌رود. تیم ملی فوتسال ایران پس از پشت‌سرگذاشتن سه جلسه تمرینی در مرکز ملی فوتبال، جهت حضور در تورنمت فوتسال کاسپین جمعه شب گذشته ایران را به مقصد قزاقستان ترک کرد. تورنمنت چهارجانبه قزاقستان با حضور تیم‌های ملی روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ایران برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران امروز در نخستین دیدار به مصاف میزبان مسابقات می‌رود.
انتقاد شدید تارتار بعد از اظهارات قلعه‌نویی
اظهارات تند امیر قلعه نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان بعد از دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان، واکنش قابل پیش‌بینی سرمربی زردپوشان خوزستانی را به دنبال داشت.
مهدی تارتار در واکنش به صحبت‌های امیر قلعه‌نویی در پایان دیدار با سپاهان(وقت کشی بازیکنان نفت مسجد سلیمان) گفت: متأسفانه سرمربی سپاهان که پیشکسوت من است، زحمات بازیکنان و بازی تاکتیکی نفت مسجدسلیمان را با حرف‌هایش زیر سؤال برد. من فیلم بازی را دیدم و غیر از صحنه مصدومیت سوشا مکانی که در پایان بازی کارش به بیمارستان کشید، هیچ‌کدام از بازیکنان ما برای وقت تلف کردن خودشان را به زمین نینداختند تا برانکارد به زمین بیاید.تارتار همچنین خاطر نشان کرد: قلعه‌نویی گفته که روز مرگم است تا به بازیکن بگویم خودش را به زمین بیندازد. اگر فوتبالیستی بگوید که تارتار گفته «خودت را زمین بینداز»، من مربیگری را کنار می‌گذارم. آنهایی که مرا می‌شناسند می‌دانند دنبال این کارها نیستم و همیشه دوست دارم تیمم روی یک اصول تاکتیکی خاص بازی کند.وی یادآور شد: ایشان همچنین از اعداد یک، دو و سه یاد کرده و گفته است که بازیکنان نفت مسجدسلیمان با شنیدن این اعداد خودشان را به زمین می‌انداختند، در حالی که این عددها مربوط به کارهای تاکتیکی ما در نقاط مختلف زمین است. ما مثل بعضی‌ها در خانه نمی‌نشینیم که اوت‌انداز، ایستگاهی‌زن، ارسال‌کننده و چهار بازیکن دو متری جذب کنیم، ما روی فوتبال و مسائل تاکتیکی وقت می‌گذاریم و مثل برخی نیستیم که فقط لذت ببریم. اگر فیفا به ایران بیاید به خوبی متوجه می‌شود که کدام مربیان وقت می‌گذارند، کدام مربیان در کارشان دنبال بیزنس هستند و کدام مربیان تیم چند 10 میلیاردی می‌بندند.تارتار افزود: من تصور می‌کردم قلعه‌نویی واقع‌بین است، ولی با حرف‌هایی که زد دیگر برای من آن قلعه‌نویی سابق نیست. ما جوانمرد نیستیم، چون شکست نخوردیم؟! فصل گذشته هم همین بازی را برابر سپاهان انجام دادیم، ولی باختیم که آقای قلعه‌نویی به من تبریک گفت. مطمئن باشید اگر این بازی را هم می‌باختیم قلعه‌نویی به من و نفت مسجدسلیمان تبریک می‌گفت!
استعفای هیدینک از هدایت تیم امید چین
گاس هیدینک سرمربی سابق تیم ملی فوتبال روسیه که 12 ماه روی نیمکت تیم امید چین حضور داشت، از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد. این مربی نتوانست در این مدت نتایج خوبی در تیم امید چین بگیرد و شکست برابر ویتنام پایانی بر حضور این مربی باتجربه هلندی روی نیمکت تیم امید چین بود.سان جی‌های بازیکن سابق تیم ملی چین که دستیار هیدینک در این تیم بود نیز همراه او از هدایت تیم امید این کشور کناره‌گیری کرد.هیدینک امیدوار بود بتواند همراه چین جواز حضور در رقابت‌های المپیک توکیو را به دست بیاورد.گفته می‌شود هائو وی سرمربی سابق تیم ملی زنان چین قصد دارد به عنوان سرمربی تیم امید این کشور انتخاب شود تا در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک تیم را به توکیو ۲۰۲۰ برساند.

نظر شما