شناسهٔ خبر: 35456796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری نطنز خبر داد

ثبت ۳ بنای تاریخی نطنز در فهرست آثار ملی کشور

حسین یزدانمهر از ثبت سه بنای خانه تاریخی نصیری، ساختمان اداره نوغان‌داری نطنز و حمام تاریخی وشوشاد در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، سه بنای خانه تاریخی نصیری، ساختمان اداره نوغان داری نطنز و حمام تاریخی وشوشاد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز در این زمینه گفت: خانه تاریخی نصیری در بافت قصبه باغ شهر نطنز و در محله کوچه فارح واقع شده و دارای معماری و پلان بسیار زیبا و متعلق به دوره صفویه است.

 

«حسین یزدانمهر»  افزود: تنها مرکز نوغان داری و پرورش کرم ابریشم در مرکز و جنوب کشور در نطنز وجود دارد و در سال ۱۳۲۸ تاسیس شده است.


یزدانمهر در ادامه گفت: باتوجه به قدمت این دانش در این شهرستان و دارا بودن ساختمانی با معماری خاص و الگو گرفته شده از بناهاو ساختمان های استان های شمالی کشور به دلیل ارتباط کاری ، این بنا هم که متعلق به دوره پهلوی اول میباشد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. 

 

یزدانمهر حمام تاریخی وشوشاد را یکی دیگر از بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور نام برد وافزود: این اثر تاریخی در قلب محله زیبای وشوشاد و در جوار مسجد قدیمی و امامزاده این محله واقع شده و متعلق به دوره قاجاریه می‌باشد و با کمک تعدادی از میراث دوستان محل در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید./

نظر شما