معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در جمع مدیران کل آموزش و پرورش استان های قطب پنج کشور که در مرکز آموزشی رفاهی امام رضا (ع) مشهد مقدس برگزار شد پروژه مهر و برنامه های بازگشایی مدارس را مسیری برای تبدیل گفتمان آموزش و پرورش به عنوان گفتمان غالب جامعه دانست. وگفت فعالیت در دستگاه تعلیم و تربیت باید گروهی انجام شود و کار انفرادی ثمره ای ندارد، حتما باید یک ارتباط تنگانگ بین ستاد و صف وجود داشته باشد و باور ما این است لازمه مدیریت خوب در آموزش و پرورش دادن اختیار و اعتبار است.وگفت انسجام مدیریتی بین ستاد و صف بسیار مهم است و نباید دچار سکوت سازمانی شویم، به عنوان تصمیم گیران حوزه تعلیم و تربیت در حد توانمان باید شرایط را منعکس و در جهت حل آن ها تلاش نماییم ضمن اینکه امروز همه در دولت و مجلس به این باور رسیده اند که در زمینه مشکلات مالی آموزش و پرورش حتما باید چاره اندیشی شود.
معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هنر مدیریت نظارت است و امید است با نظارت جدی و بکار بردن دیپلماسی محلی و منطقه ای و استفاده از مشارکت حداکثری تمامی دستگاه ها تلاش شود در سال تحصیلی پیش رو، آموزش و پرورش در اولویت و صدر قرار گیرد.
وی عنوان کرد: گفتمان غالب جامعه باید گفتمان آموزش و پرورش باشد و پروژه مهر و بازگشایی مدارس می تواند در مطرح کردن این گفتمان تاثیرگذار باشد.
عسکری خاطرنشان کرد: تحقق اهداف سند تحول بنیادین مطالبه مقام معظم رهبری است و این سند بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی تاکید دارد و ما اجرای متوازن سند تحول بنیادین را برعهده داریم و همگرایی، توسعه مشارکت و مدرسه محوری به این مهم کمک خواهد کرد.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: سند تحول بنیادین سه کلید واژه اساسی دارد و جزء اسناد بالادستی است که به دنبال تحقق تحولی بنیادین است و در حال حاضر به صورت میدانی در مدارس اجرا می شود و به عینیت می رسد و در این سند معلم و دانش آموز رکن اصلی هستند.
وی افزود: هدف سند تحول بنیادین تربیت همه جانبه انسان است و قصد دارد انسانی تمام ساحتی تربیت کند که با جهان خود ارتباط صحیحی داشته باشد و به سمت رسیدن به حیات طیبه گام بردارد.
عسکری گفت: کار آموزشی و تبیینی سند تحول بنیادین از اولویت های اصلی است و باید برای رفع موانع و مشکلات تحقق این سند برنامه ریزی کنیم چرا که این سند انسان را به سمت تمدن نوین اسلامی سوق می دهد و چراغ راه محسوب می شود.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: براساس سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و با استفاده از تجربیات گذشته، تجربیات وضع موجود و با نگاه به آینده به سمت اجرای منسجم این سند در مدارس کشور پیش می رویم.
نظر شما