شناسهٔ خبر: 35454219 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون حقوقی وپارلمانی وزارت آموزش وپرورش درجمع مدیران کل آموزش وپرورش استان های قطب پنج کشور مطرح کرد

نباید دچار سکوت سازمانی شویم

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری در این جلسه که روز چهارشنبه برگزار شد

صاحب‌خبر -
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در جمع مدیران کل آموزش و پرورش استان های قطب پنج کشور که در مرکز آموزشی رفاهی امام رضا (ع) مشهد مقدس برگزار شد پروژه مهر و برنامه های بازگشایی مدارس را مسیری برای تبدیل گفتمان آموزش و پرورش به عنوان گفتمان غالب جامعه دانست. وگفت فعالیت در دستگاه تعلیم و تربیت باید گروهی انجام شود و کار انفرادی ثمره ای ندارد، حتما باید یک ارتباط تنگانگ بین ستاد و صف وجود داشته باشد و باور ما این است لازمه مدیریت خوب در آموزش و پرورش دادن اختیار و اعتبار است.وگفت  انسجام مدیریتی بین ستاد و صف بسیار مهم است و نباید دچار سکوت سازمانی شویم، به عنوان تصمیم گیران حوزه تعلیم و تربیت در حد توانمان باید شرایط را منعکس و در جهت حل آن ها تلاش نماییم ضمن اینکه امروز همه در دولت و مجلس به این باور رسیده اند که در زمینه مشکلات مالی آموزش و پرورش حتما باید چاره اندیشی شود.
معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هنر مدیریت نظارت است و امید است با نظارت جدی و بکار بردن دیپلماسی محلی و منطقه ای و استفاده از مشارکت حداکثری تمامی دستگاه ها تلاش شود در سال تحصیلی پیش رو، آموزش و پرورش در اولویت و صدر قرار گیرد.
وی عنوان کرد: گفتمان غالب جامعه باید گفتمان آموزش و پرورش باشد و پروژه مهر و بازگشایی مدارس می تواند در مطرح کردن این گفتمان تاثیرگذار باشد.
عسکری خاطرنشان کرد: تحقق اهداف سند تحول بنیادین مطالبه مقام معظم رهبری است و این سند بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی تاکید دارد و ما اجرای متوازن سند تحول بنیادین را برعهده داریم و همگرایی، توسعه مشارکت و مدرسه محوری به این مهم کمک خواهد کرد.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: سند تحول بنیادین سه کلید واژه اساسی دارد و جزء اسناد بالادستی است که به دنبال تحقق تحولی بنیادین است و در حال حاضر به صورت میدانی در مدارس اجرا می شود و به عینیت می رسد و در این سند معلم و دانش آموز رکن اصلی هستند.
وی افزود: هدف سند تحول بنیادین تربیت همه جانبه انسان است و قصد دارد انسانی تمام ساحتی تربیت کند که با جهان خود ارتباط صحیحی داشته باشد و به سمت رسیدن به حیات طیبه گام بردارد.
عسکری گفت: کار آموزشی و تبیینی سند تحول بنیادین از اولویت های اصلی است و باید برای رفع موانع و مشکلات تحقق این سند برنامه ریزی کنیم چرا که این سند انسان را به سمت تمدن نوین اسلامی سوق می دهد و چراغ راه محسوب می شود.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: براساس سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و با استفاده از تجربیات گذشته، تجربیات وضع موجود و با نگاه به آینده به سمت اجرای منسجم این سند در مدارس کشور پیش می رویم.

نظر شما