شناسهٔ خبر: 35452130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمیته تخصصی مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در البرز تشکیل می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی همکاری و تعامل لازم را در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز داشته داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی درویش‌پور در جلسه ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان البرز اظهار داشت: انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی همکاری و تعامل لازم را در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز داشته داشته باشند.

وی افزود: صیانت از اراضی ملی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، از اهم وظایف شهرداران است که باید بطور جدی در این حوزه اهتمام داشته و بطور پیوسته بر ساخت و سازها نظارت و کنترل داشته باشند.

درویش پور تاکید کرد: سازمان آب منطقه ای نسبت به رفع تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه با جدیت برخورد کند، چرا که یکی از عوامل اصلی در افزایش میزان خسارات ناشی از سیل، ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه است.  

معاون استاندار البرز در هماهنگی امور عمرانی عنوان کرد: حفظ اراضی زراعی و باغات و جلوگیری از تغییر کاربری این اراضی، از مهمترین وظایف سازمان جهادکشاورزی البرز است. 

درویش پور اشاره کرد: قدردان زحمات و تلاش های دستگاه قضا هستیم که همواره در بحث مقابله و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز همکاری و همراهی لازم را دارند. ضرورت دارد یک کمیته تخصصی متشکل از شهرداری، بخشداری و فرمانداری، دستگاه قضا و اداره ثبت اسناد در حوزه آسیب‌شناسی و ارائه راهکار مناسب برای کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز یادآور شد: دستگاه های مسؤول در امر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز برای 6 ماه آینده در سال جاری هدفگذاری و برنامه‌ریزی های لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: یکی از شاخص های ارزیابی بخشداران، کنترل ساخت و سازها در مناطق روستایی البرز است و ما نیز میزان موفقیت بخشداران را در این حوزه رصد می‌کنیم.

انتهای پیام/ب/ح

 

 

نظر شما