شناسهٔ خبر: 35449309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شورای مردمی حفاظت از اورامانات تشکیل می‌شود

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در جهت حفاظت و صیانت از مواریث منطقه اورامانات شورای مردمی متشکل از استان‌های کرمانشاه و کردستان تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمانشاه، محمدحسن طالبیان در حاشیه نشست با استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در جهت حفاظت و صیانت از مواریث منطقه اورامانات شورای مردمی متشکل از استان‌های کرمانشاه و کردستان تشکیل می‌شود. 

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گفت: از محل تأمین اعتبار بنیاد مسکن در منطقه اورامانات زیرساخت‌های خدماتی و گردشگری مرمت و ساماندهی منطقه و با نظارت میراث فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد. 

طالبیان بیان کرد: به زودی جلسات مختلفی با مردم و شوراهای محلی استان‌های کرمانشاه و کردستان برای آگاهی‌بخشی چگونگی مدیریت منابع آب، خاک، پوشش‌های گیاهی، میراث طبیعی، فرهنگی، مناطق حفاظتی و به ویژه میراث ناملموس برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به برنامه و مدیریت جامع داریم که مردم در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مشارکت داشته باشند عنوان کرد: استان‌های کرمانشاه و کردستان بسیج شده‌اند با تخصیص منابع اعتباری لازم، بهسازی، آماده‌سازی و ساماندهی منطقه اورامانات و همچنین ایجاد کلیه زیرساخت‌های خدماتی و گردشگری مورد نیاز گردشگران را با جدیت دنبال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما