شناسهٔ خبر: 35446589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چهارمحال و بختیاری مقصد مدیران ضعیف است

دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به لزوم به کارگیری مدیران قوی در استان‌های ضعیف، گفت: متاسفانه برای استان‌های کوچک و ضعیف تر مثل استان ما از مدیران ضعیف‌تر و بدون تجربه استفاده می‌شود.

صاحب‌خبر -

مراد کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه انتخاب مدیران غیربومی برای تصدی پست مدیریتی در استان باید براساس شایسته‌سالاری باشد، گفت: متاسفانه انتصابات براساس شایسته‌سالاری صورت نمی‌گیرد و اغلب سفارش شده فلان شخصیت و فلان نماینده می‌باشد و این شیوه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه اگر مدیر غیربومی براساس شایسته‌سالاری در مناصب مدیریتی استان گمارده شود قابل توجیه است، افزود: در صورتی که بین نیروهای بومی و غیربومی ارزیابی صورت بگیرد و در نهایت نیروی غیربومی با توجه به تجربه و مدیریت شایسته‌تر تشخیص داده شود و بعد از تصدی مسؤولیت شایستگی خود را نشان دهد مردم و نخبگان هم قانع می‌شوند.

در انتصابات استان شایسته‌سالاری حاکم نیست

وی با بیان اینکه در انتصابات کنونی شایسته‌سالاری حاکم نیست، اضافه کرد: برخی از مدیران غیربومی که شایستگی مدیریتی ندارند باعث دلسردی کارشناسان و کارمندان اداره مربوطه می‌شوندکه به تبع آن انگیزه خود رابرای فعالیت از دست می‌دهند، چون همیشه باید بین کارکنان و کارشناسان انگیزه و رقابت‌های سالمی وجود داشته باشد که کارمند ارشد بداند بعد از مدتی کار و نشان دادن شایستگی‌ها و داشتن شاخصه‌های لازم قابلیت ارتقا خواهد داشت.

کاظمی با بیان اینکه تصمیمات استانی قابلیت اجرایی ندارند و مدیران استانی کمتر تاثیرگذارند بلکه بیشتر مجری سیاست‌ها و برنامه‌های مرکز هستند، عنوان کرد: در وهله اول اگر مسؤولان مرکز برنامه اشتغال‌زایی شاخصی داشته باشند خود‌به خود در چهارمحال و بختیاری هم اتفاقات خوبی رخ می‌دهد اما اگر برنامه‌ای نباشد استان ما هم بی‌نصیب خواهد ماند.

وی گفت: در وهله دوم توان و شایستگی مدیر استانی تاثیرگذار است که اگر توانمند، باتجربه و کاردان باشد با مراجعه به مرکز و وزارتخانه مربوط، مسائل و مشکلات را پیگیری می‌کند و تمام تلاش خود را به عمل می‌آورد تا بتواند گام مثبتی در استان بردارد.

اگر وزرا و کابینه دولت قوی باشند مدیران استانی هم قوی خواهند شد

دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دولت مرکزی اگر قوی باشد استان‌ها هم به تبع آن پیشرفت خواهند کرد اگر وزرا و کابینه ضعیف باشد عملکرد مسؤولان استانی هم ضعیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به نسبت استان‌های دیگر از نظر اشتغال و رونق اقتصادی در رتبه پایینی قرار دارد گفت: نقش مدیر استانی در پیگیری این موضوعات قابل توجه است و می‌تواند با ابتکار و اعمال فشار بر مرکز و ارائه طرح و پیشنهاد، در رفع محرومیت استان نقش بسزایی ایفا نماید.

کاظمی با بیان اینکه مدیران ارشد کشور باید برای استان‌هایی که ضعیف‌تر و عقب‌تر هستند مدیران قوی‌تری انتخاب کنند، افزود: اما در عمل برعکس است برای استان‌های پیشرفته و صنعتی مدیران قوی‌ انتخاب می‌شود و برای استان‌های کوچک و ضعیف‌تر مثل استان ما از مدیران ضعیف‌تر و بدون تجربه استفاده می‌‌کنند و این هم یک اشکال بزرگ در سیستم مدیریتی کشور است که بسیار در محرومیت چهارمحال و بختیاری  تاثیرگذار بوده است.

بلاتکلیفی چند ماهه صنعت، معدن و تجارت در بیکارترین استان کشور

وی با بیان اینکه  در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل آمار بالای واحدهای تولیدی تعطیل شده، بیکاری و مشکلات صنعتی باید مدیر قوی انتخاب شود تا بتواند این مشکلات را برطرف کند ولی متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد، اضافه کرد: به طور مثال اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان چندماهی است که با سرپرست اداره می‌شود البته برای تصدی مدیریت چند نفری مطرح هستند اما هنوز تعیین تکلیف نشده است در حالی که این اداره نقش کلیدی در اشتغال، کارآفرینی و تولید استان دارد.

دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به نظر بنده مقام ارشد استان باید چند نیروی شاخص و قوی را انتخاب و به وزارتخانه معرفی کند، عنوان کرد: در مرکز هم چندین نفر نیروی مدیریتی واجدشرایط معرفی و از بین این گزینه‌ها یک نفر برای تصدی پست مدیریت معرفی شود اما در عمل اینطور نیست.

وی با بیان اینکه بهترین فرد برای تصدی پست مدیریت باید کارآمد، کاردرست، کاربلد (جهادی و انقلابی) باشد، ادامه داد: فرد پیشنهادی علاوه بر اینکه تخصص و تجربه دارد باید جهادی عمل کند و تفکر انقلابی داشته باشد و سعی کند روی پای خود بایستد.

کاظمی گفت: مدیر انقلابی و جهادی باید اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دهد چرا که تنها راه نجات کشور در همین سیاستگذاری نهفته است، نگاه مدیران به خصوص در سطوح بالا باید نگاه به داخل باشد.

یک حقوق‌دان گزینه خوبی برای ریاست در صنعت معدن و تجارت نیست

وی با بیان اینکه مدیر کاربلد باید متخصص، با تجربه و دارای اطلاعات در خصوص رشته خود باشد، عنوان کرد: یک فردی که دارای مدرک حقوق است نمی‌تواند مدیر اداره‌کل صمت استان چهارمحال و بختیاری شود چون اصلا سنخیت رشته‌ای ندارد ضمنا"این مدیر باید قبلا" در این حوزه در حد معاونت و کارشناس ارشد کار کرده باشد.

دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مدیر کارآمد باید بتواند کار را به سامان برساند و بهانه تحریم و بی‌پولی را نیاورد تلاش کند و با پیگیری‌های مداوم عملکرد مثبتی داشته باشد و گره‌ای از مشکلات را باز کند.

انتهای پیام/3339/م

نظر شما