شناسهٔ خبر: 35444316 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار «پوتین» و «جین بیک‌اف» در حاشیه رزمایش «مرکز- 2019»

پس از وقوع درگیری بین مرزبانان قرقیز و تاجیک و بحران سیاسی در قرقیزستان، رؤسای جمهور روسیه و قرقیزستان با یکدیگر دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سارانبای جین بیک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان برای سفر کاری از روسیه بازدید کرد.

بر اساس برنامه رسمی وی در منطقه «ارینبورگ» روسیه در حاشیه رزمایش نظامی «مرکز- 2019» با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

رؤسای جمهوری 2 کشور مسائل همکاری دوجانبه و چندجانبه از حمله در زمینه امنیت را مورد بررسی قرار دادند.

«چنگیز ایدار بکاف» وزیر امور خارجه، «رحیم‌بردی دوشنبی‌اف» رئیس ستاد نیروهای مسلح، «دنیار صدیق‌اف» رئیس بخش سیاست خارجه دستگاه ریاست جمهوری و دیگر مقامات قرقیزستانی، جین بیک‌اف را در این سفر همراهی می‌کنند.

 در رزمایش بین‌المللی مذکور نظامیان چین، پاکستان، قرقیزستان، هند، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان شرکت می‌کنند و هدف اصلی این مناورها تقویت هماهنگی بین نهادهای امنیتی کشورهای ذکر شده است.

بحران سیاسی در قرقیزستان در حال تشدید است و تعداد زیادی از سیاستمداران بانفوذ از جمله «الماس بیک اتامبایف» رئیس جمهور سابق، «سپار عیسی‌کاف» نخست وزیر سابق و دیگران بازداشت شدند.

علاوه بر این «اموربک تکی‌بایف» رئیس حزب پارلمانی «اتامکن» از زندان آزاد شد و «اموربک باباناف» رئیس حزب پارلمانی «رسپوبلیکا» و سیاستمدار فرار کرده به روسیه به تازگی به قرقیزستان بازگشت که هر 2 نفر هنوز برنامه خود در زمینه سیاست را اعلام نکردند.

انتهای پیام/ح

نظر شما