شناسهٔ خبر: 35440351 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کوله پشتی مناسب دانش آموزان چه ویژگی هایی دارد؟

کیف و کوله پشتی یکی از لوازم پرطرفدار در بین دانش آموزان است که البته خرید آن برای والدین با دغدغه‌هایی همراه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، با رسیدن به روز‌های پایانی تابستان و شروع فصل مدارس دانش آموزان برای خرید وسایل مدرسه از دفتر و کتاب گرفته تا خرید کوله پشتی ذوق و تکاپو دارند.

کوله پشتی مناسب دانش آموزان چه  ویژگی هایی دارد؟

بوی دفتر‌های تازه و باز و بسته کردن هر شبِ کیف و لوازم و تماشاکردن دوباره آن‌ها ، خاطرات مشترک همه‌ ما در هفته‌های منتهی به ماه مهر است.

اما در این میان مولفه حائز اهمیت در هنگام خرید ، بویژه خرید کیف، انتخاب کیف مناسبی است که در طول یک سال تحصیلی همراه دانش آموزان خواهد بود.

بازار داغ فروش وسایل مدرسه وذوق دانش آموزان برای خرید

شاید زمانی داشتن چند کتاب سبک و یک دفتر برای رفتن به مدسه کافی بود، اما این روز‌ها استفاده از کوله پشتی در میان دانش آموزان متداول شده و از این نوع  وسیله برای حمل کتاب و دیگر وسایل مدرسه استفاده می‌کنند.

مریم یکی از دانش آموزانی که در بازار مشغول خرید وسایل مدرسه بود در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به همراه مادرم برای خرید کوله پشتی به بازار آمده ام و کیفی را که از نظر جنس محکم و با دوام باشد را انتخاب می کنم.

کوله پشتی مناسب دانش آموزان چه  ویژگی هایی دارد؟

محمد یکی دیگر از خریداران  به ما می گوید: آمده ام کوله پشتی برای مدرسه بخرم و به نظر من یه کیف خوب باید در برابر حمل کتاب‌های سنگین مقاوم باشد و اگر کتاب‌های مدرسه زیاد و سنگین بود ، پاره نشود.

یکی از والدین که به همراه فرزندش برای خرید به بازار آمده بود گفت: به همراه فرزندم برای خرید وسایل مدرسه و کوله پشتی آمده ام و با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما سعی میکنم کیفی را برایش بخرم که در فصل سرما و بارش باران و برف آب به داخل آن نفوذ نکند و کتاب‌ها خیس نشود.

کوله پشتی مناسب دانش آموزان چه  ویژگی هایی دارد؟

خرید کوله پشتی با سلیقه‌ دانش آموز، اما در عین حال مناسب

وقتی قرار کوله پشتی همراه همیشگی دانش آموزان باشد ، رعایت چند مورد به ظاهر ساده، اما مهم باید در حین خرید مورد توجه قرار بگیرد.

کاک احمد یکی از مغازه داران درباره‌ فروش کوله پشتی به ما گفت: صرفا فروش مطرح نیست ، خریدار در هنگام مراجعه در مورد جنس و کیفیت کوله پشتی از ما سوال می کند و ما در این زمینه مشورت‌های لازم را ارائه می‌دهیم.

کوله پشتی مناسب دانش آموزان چه  ویژگی هایی دارد؟

انتخاب کوله پشتی مناسب امری مهم در سلامت دانش آموزان

یکی از مهمترین و حساس‌ترین زمان رشد استخوان‌های بدن و ستون فقرات، سنین کودکی و نوجوانی است که با حمل کیف‌های غیر استاندارد و سنگین، فشار‌های بیش از حد و نامتعادل به اسکلت استخوانی و ستون فقرات وارد شده و فرد صدمات جبران ناپذیری را متحمل می‌شود که در نهایت علاوه بر دانش آموز، خانواده و جامعه را هم درگیر مشکلات و هزینه‌های سنگین درمانی خواهد کرد.

محمدی فیزیوتراپیست در زمینه معیار‌های یک کوله پشتی مناسب در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: در ابتدا وزن یک کوله پشتی استاندارد نباید از ۱۵ درصد وزن دانش آموز بیشتر باشد، بند‌های کوله که روی شانه‌ها قرار می گیرد باید پهن  و دارای پدگذاری باشند، کوله پشتی نباید به صورت یکطرفه استفاده شود، چون این کار به نوبه‌ی خود در دراز مدت باعث تغییراتی در ستون فقرات، انحراف جانبی و درد خواهد شد.

کوله پشتی مناسب دانش آموزان چه  ویژگی هایی دارد؟

او افزود: کوله پشتی مناسب باید یک بند کمری داشته باشد که در قسمت جلو بسته می شود تا قسمتی از وزن کوله پشتی و محتویات داخل آن به تنه‌ی دانش آموز منتقل شود و از وارد آوردن فشار زیاد به شانه‌ها جلوگیری کند.

کلام پایانی

 به یاد داشته باشیم یک کوله پشتی راحت، مناسب و استاندارد ، می تواند سال تحصیلی را برای فرزندانمان خوشایند و لذت بخش کند فقط باید در خرید آن حوصله داشت و دقت کرد.

انتهای پیام/ ن

گزارش از مینا نادرحیته 

نظر شما