شناسهٔ خبر: 35440147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته‌ خبری| چاه آب، جان نوجوان 15 ساله را گرفت / مشاهده رد پای خرس در استان یزد

در بخش بسته‌ی خبری یک ‌پنج‌شنبه ۲۸ شهریورماه، مهم‌ترین اخبار استان یزد در روزی که گذشت را مرور و بررسی کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بخش بسته‌ی خبری که دربرگیرنده مهم‌ترین اخبار استان یزد از رسانه‌های گوناگون است، به‌صورت روزانه در صفحه‌ی استان یزد خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.

مهم‌ترین اخبار روز پنج‌شنبه ۲۸ شهریورماه که در رسانه‌های استان یزد منتشر شد به شرح زیر است:

*داستان یک خَیر که باعث خوشحالی 400کربلا نرفته شد

در بین خیران سیدالشهدا (ع) افراد زیادی هستند که بدون هیچ چشمداشتی حاضر هستند تا کاری انجام دهند که دل عزاداران حسینی شاد شود.

بیشتر بخوانید

* برگزاری 2400 برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در یزد

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بابیان اینکه دفاع مقدس مختص یک دستگاه و اداره نیست، گفت: 2400 برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان یزد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

 * سطح هزینه‌های سالانه زندگی مردم استان یزد کمتر از میانگین کل کشور

متوسط هزینه‌های سالانه یک خانوار شهری استان یزد در سال ۹۷ بالغ‌بر ۳۴۰ میلیون تومان اعلام‌شده است، رتبه سیزدهم در میان استان‌ها و کمتر از متوسط کشور (بالغ‌بر ۳۹ میلیون تومان) می‌باشد.

هزینه‌های خوراک ۲۵/۱ درصد از کل هزینه‌های سالانه یک خانوار شهری استان یزد در سال ۹۷ را پوشش داده است. این سهم در سال ۹۱ حدود ۳۶ درصد بوده است.

*مشاهده رد پای خرس در شهرستان خاتم

در پی گشت و کنترل مأمورین اجرایی منطقه حفاظت‌شده و شکارممنوع باغ شادی، موفق به مشاهده ردپا و آثار و نشانه‌های حضور خرس قهوه‌ای در منطقه شدند.

منطقه حفاظت‌شده و شکارممنوع باغ شادی یکی از زیستگاه‌های فصلی خرس قهوه‌ای در استان یزد به‌حساب می‌آید و مشاهده نمایه‌های این‌گونه در پایان تابستان و اوایل پائیز، به دلیل وجود گونه‌های گیاهی نظیر بنه و آلوچه وحشی بیشتر از سایر فصول می‌باشد.

*تاکنون ۱۱ هزار و ۹۰۰ یزدی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

شریفی، مدیر حج و زیارت استان یزد: تاکنون ۱۱ هزار ۹۰۰ نفر در سامانه سماح ثبت کرده‌اند که از این تعداد حدود هزار ۶۵۰ نفر ثبت‌نام خود را کامل قطعی کرده‌اند.

طرح ابتکاری در یزد؛ پسماند خشک بدهید نوشت‌افزار دریافت کنید *

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: در آستانه ماه مهر دانش آموزان می‌توانند در قالب برنامه مهر بازیافت با تحویل پسماند خشک نوشت‌افزار دریافت کنند.

بیشتر بخوانید

* چاه آب در سبز دشت بافق جان نوجوان 15 ساله را گرفت

ملک‌زاده رئیس اورژانس بافق: ساعت 8 شب گذشته یک نوجوان 15 ساله که با موتور در حال تردد در مراتع روستای موری آباد سبز دشت بافق بود به علت برخورد با دهانه بدون حفاظ چاه به داخل چاه سقوط کرد.

با تلاش مردم محلی و اورژانس این نوجوان از عمق 10 متری چاه خارج و پس از بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

*۲۷۰ هزار دانش‌آموز یزدی سال تحصیلی جدید را جشن می‌گیرند

دانافر مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد: امسال ۲۶۹ هزار دانش‌آموز در بیش از ۱۱ هزار کلاس درس سازمان‌دهی می‌شوند.

این دانش‌آموزان در دو هزار و ۱۰۶ مدرسه در نواحی، شهرستان‌ها و مناطق ۱۴ گانه استان یزد تحصیل خواهند کرد.

۳۲ درصد مدارس در مناطق روستایی فعالیت دارند و ۷۳ مدرسه روستایی با جمعیتی کمتر از ۱۰ نفر دانش‌آموز اداره می‌شوند.

*بیست و هشتمین ایثار ماندگار سال ۹۸ در یزد

قاسمی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یزد: بیست و هشتمین اهدا عضو در سال ۹۸، با ایثار و فداکاری بیمار مرگ مغزی مرحوم علی میرزازاده ۵۶ ساله در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد انجام شد.

*تخلف اختلاط سنگ و خاک با گندم نانوایی‌ها در یزد مشاهده نشده است

پایدار مدیرکل شرکت غله استان یزد: کل خرید گندم محلی استان یزد نزدیک به سه هزار تن است که هزار و 500 تن آن به‌صورت خرید توافقی توسط کارخانجات خریداری‌شده و هزار و 500 تن مابقی آن نیز در 10 مرکز خریداری‌شده است

تاکنون هیچ موردی از تخلف اختلاط گندم‌های خریداری‌شده از سوی دولت با سنگ و شن و خاک در استان یزد نداشته‌ایم، اما احتمال این‌که این تخلف در استان‌های دیگر صورت گیرد و به استان یزد منتقل شود وجود دارد.

*گرما تا آخرین ساعات فصل تابستان مهمان یزدی‌ها است

میرحسینی کارشناس هواشناسی یزد: روز جمعه و طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز ماندگاری هوای گرم را خواهیم داشت اما از اواخر وقت یکشنبه، با شمالی شدن جریانات، همراه با آغاز فصل پاییز کاهش دما در استان شروع خواهد شد.

پایان پیام/90017

نظر شما