شناسهٔ خبر: 35438437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ کومه‌نمای شکار پرندگان در تالش تخریب شد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از شناسایی و تخریب ۲ باب کومه‌نمای شکار پرندگان و معرفی عاملان آنها به محاکم قضایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

عارف شادکام شامگاه پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست تالش عصر امروز در حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی، کومه نماها را در اراضی زراعی روستای قروق شناسایی کردند.

وی اظهار کرد: شکار با استفاده از کومه نما از روش های سنتی شکار در شهرستان تالش است و گاهی علاوه بر آن، از اسلحه شکاری نیز استفاده می کنند.

وی خطاب به شکارچیان گفت: تا زمان صدور مجوز شکار، از هر گونه شکار و ساخت کومه در طبیعت خودداری کنند و در غیر این صورت، علاوه بر تخریب کومه ها تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش ۲۵۰ هزار هکتار جنگل های هیرکانی، ۹۳ کیلومتر اراضی ساحلی دریای خزر و تالاب جوکندان و قلعه بین با ۲۹۵ هکتار وسعت را از حوزه های محیط زیست این شهرستان نام برد.

شادکام افزود: نزدیک به ۴۰ گونه پرنده در تالاب جوکندان و قلعه بین شناسایی شده و برای لذت مردم از تماشای آنها، برجک های پرنده نگری و دیدبانی تالاب در هفته دولت افتتاح شده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۷۱۰۶ / ۷۱۲۴
 

۷۱۰۶

نظر شما