شناسهٔ خبر: 35434504 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اخبار ارتش جمهوری اسلامی ایران

دیدار فرمانده کل ارتش با خانواده شهید مرادی

امیر سرلشکر موسوی با خانواده شهید محمد مرادی دیدار کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاري صدا وسيما به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منزل شهید مدافع حرم "محمد مرادی"، با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار کرد.
فرمانده کل ارتش در ادامه بازدید از یگان‌های ارتش در شهرضا با حضور در منزل پدر شهید محمد مرادی از شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفتگو کرد.
فرمانده کل ارتش در این دیدار که به همراه امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و دیگر فرماندهان انجام شد، ضمن تجلیل از مقام شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، صبر و استقامت خانواده شهدا را الگو گرفته از حضرت زینب سلام الله عليها توصیف کرد.
وی ضمن تکریم خانواده معظم شهید مرادی گفت: ما وامدار شهدای والامقام و خانواده آن بزرگواران هستیم و امیدواریم خداوند توفیق خدمت به این عزیزان و ادامه دادن راه روشن شهدا را به ما عنایت فرماید.
شهید محمد مرادی در سال ۱۳۶۲ در شهرضا بدنیا آمد و در سال ۱۳۸۰ وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد، این شهید والامقام در دهم مرداد سال ۱۳۹۵ پس از ۱۵سال خدمت در ارتش، در عملیات مستشاری در سوریه به مقام شامخ شهادت نائل آمد.
امیر سرتیپ نصیرزاده 
ایران در زمینه جنگ الکترونیک قوی‌تر می شود
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که موضوع جنگ الکترونیک بسیار مهم است، گفت: جنگ الکترونیک موضوعی است که روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است، ما نمی‌خواهیم در این زمینه از دنیا عقب بمانیم و قوی‌تر از گذشته خواهیم شد.
 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، در حاشیه افتتاح دانشکده مهندسی جنگ الکترونیک در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری گفت: نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی ارتش به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در همه زمینه‌ها، بخصوص موضوع های آموزشی و کیفی است.
وی با بیان این‌که دانشکده جنگال اهمیت بسیاری دارد، افزود: این روزها بحث جنگ الکترونیک خیلی مهم است و روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است . ما نمی‌خواهیم از دنیا عقب بمانیم و می‌خواهیم در لبه دانش این حوزه حرکت کنیم و به همین خاطر دانشکده جنگال در دانشگاه شهید ستاری تاسیس شد که به آزمایشگاه‌های بسیار خوب و تجهیزات پیشرفته مجهز است.
وی با ابراز امیدواری از ارائه خدمات خوب آموزشی در سطح ارتش به همه نیروها اضافه کرد: قرار است در این دانشکده همه دانشجویان ارتش جمهوری اسلامی ایران آموزش داده شوند، در صدد هستیم با سایر سازمانها مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه‌های بیرون و شرکت‌های دانش بنیان ارتباطمان را توسعه دهیم تا بتوانیم تجهیزات پیشرفته‌تر و تاکتیک‌های بسیار موثرتر در راستای هم‌افزایی با همدیگر داشته باشیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در این دانشکده 70 درصد آموزش‌ها عملی و 30 درصد تئوری است؛ کارگاه‌ها و مراکز آموزشی و میدان‌های رزم و تجهیزات پیچیده‌ای داریم. شرایطی فراهم شده است تا بیشتر در بعد عملی و مهارت افزایی حرکت کنیم. رویکردمان همین است و سرفصل‌ها هم بر همین اساس شکل گرفته، ضمن این‌که در این دانشکده از اساتید خوب فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی و متخصص در میدان عمل استفاده می‌شود که کاملا به موضوع اشراف دارند.
وی در مورد ابعاد جنگ الکترونیک نیز گفت: جنگ الکترونیک بسیار وسیع و در ابعاد هوا، زمین، دریا و به ویژه در ریزپرنده‌هاست. بسیار مهم است که بتوانیم در حوزه آفند عملکرد موفقیت آمیز داشته باشیم و در حوزه پدافند با سامانه‌های جنگ الکترونیک دشمن مقابله کنیم، موضوعی که ما را بر آن داشت تا دانشکده‌ای در این باره افتتاح کنیم.
 
معاون اجرایی ارتش
دشمن خطا کند ، جواب قاطعانه و سخت تر خواهد گرفت
معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دشمن در صورت آغاز ۳۱ شهریور دیگر، جواب قاطعانه و سخت تر از گذشته خواهد گرفت.
 امیر سرتیپ محمودی با اشاره به اینکه به یمن خون شهدا امروز دشمنان ایران اسلامی دچار سردرگمی و شکست های پیاپی از اقتدار و صلابت ایران اسلامی متحمل شده اند، گفت: اگر دشمن بخواهد در هر لحظه و در هر جایی ۳۱ شهریور دیگری را آغاز کند بی شک نیروهای مسلح با پشتوانه مردم جواب قاطعانه و سخت تر از گذشته به او خواهند داد.
بنابر گزارش روابط عمومی ارتش، در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و رژه ملی ۳۱ شهریور، مراسم تمرین رژه زمینی نیروهای مسلح مستقر در استان هرمزگان با حضور امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر فرماندهان نظامی در میدان صبحگاه منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد.
معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه امسال سومین سال برگزاری مراسم باشکوه رژه ملی زمینی، هوایی و دریایی نیروهای مسلح در جوار آب‌های نیلگون خلیج فارس به دستور فرماندهی معظم کل قوا است خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت منطقه و همچنین شکست پی در پی استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون، این مراسم با حضور یگان های زمینی، هوایی و دریایی در بندرعباس و با نشان دادن اقتدار و عظمت نیروهای مسلح برگزار می‌شود.
وی ضمن گرامیداشت دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس افزود: در روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ دشمن دست نشانده آمریکا بدون هیچ دلیلی در همان زمانی که ایران اسلامی در حال ساماندهی امورات درون خود بود، جنگ نابرابری را از هوا دریا و زمین بر علیه انقلاب اسلامی و به خیال این‌که بتواند یک هفته ای تهران را تصرف و انقلاب اسلامی ایران را نابود کند، شروع کرد.
امیر سرتیپ محمودی با بیان اینکه در همان اوایل جنگ، جوانان پرشور انقلابی در مرزهای کشور با ضد انقلاب اشرار درگیر بودند گفت: همان جوانان و مردم ایران به صورت داوطلبانه و با ایمان به خدا در کنار ارتش و سپاه در جبهه های عملیاتی حضور به هم رساندند و جلوی تجاوز دشمن را گرفتند و توانستند با جانفشانی های خود در هشت سال جنگ تحمیلی دشمن بعثی که به پشتوانه کشورهای عربی و غربی تا دندان مسلح بود را شکست دهند.
معاون اجرایی ارتش با اشاره به عملیات کمان ۹۹ که با ۱۴۰ فروند از انواع هواپیماهای جنگنده، بمب افکن و شکاری توانست در عمق خاک عراق حمله و اهداف از پیش تعیین شده را سرنگون کند، تصریح کرد: این حمله غافلگیرانه در همان اوایل جنگ به صدام و دیگر کشور های حمایت کننده نشان داد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر هیچ تجاوزی کوتاه نخواهند آمد.
وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان ایران اسلامی دچار سردرگمی و شکست پیاپی از ایران اسلامی متحمل شده‌اند، گفت: اگر دشمن بخواهد در هر لحظه و درهر جایی ۳۱ شهریور دیگری را آغاز کند بی شک نیروهای مسلح با پشتوانه مردم جواب قاطعانه و دندان شکن تر از گذشته به او خواهند داد.
امیر سرتیپ محمودی با بیان اینکه امروز با اتکا به جوانان انقلابی از بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و دفاعی برخورداریم، خاطر نشان کرد: به پشتوانه همین جوانان است که تحریم‌های استکبار جهانی هیچ اثری بر کاهش توان نظامی و دفاعی نیروهای مسلح نگذاشته است و ما روز به روز با ایمان به خدا، آمادگی خود را در برابر هر گونه تهدیدی افزایش می‌دهیم و یکی از نمونه‌های آن سرنگونی پیشرفته ترین پهپاد آمریکا توسط تجهیزات بومی ایران و جوانان انقلاب اسلامی است.
امیر دریادار سیاری
دفاع مقدس نشأت گرفته از کربلا است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ امروز در جنگ نرم دشمن درصدد است ارزش‌های نظام مقدس اسلامی و نام شهدا را از بین ببرد و با تغییر سبک زندگی ، ارزش‌ها و بزرگ‌مردی‌هایی را که به دنبال آنها هستیم از ما بگیرند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه امیران و یک هزار و ۴۰۰ شهید ارتش استان مرکزی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ۳۱ شهریور سالروز حمله رژیم بعث به خاک ایران و آغاز هفته دفاع مقدس است، در برنامه‌های هفته دفاع مقدس تلاش می‌کنیم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اقدامات ارزشمند انجام شده در دفاع مقدس را به جوانان نشان دهیم، هرچند که نمی‌توان آن‌گونه که باید ، حرکت عظیم دفاع مقدس را نشان داد.
وی با بیان این‌که دفاع مقدس از محرم اندیشه گرفته و شعار، الگو و تاکتیک آن نیز عاشورایی است، افزود: همه ارکان دفاع مقدس از کربلا و محرم نشات گرفته است و اگر اینگونه نبود قطعا نمی‌توانستیم شاهد از خودگذشتگی جوانان برای دفاع از خاک و ارزش‌های نظام باشیم.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری مبنی بر «زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» و همچنین «اجازه ندهید گرد و غبار فراموشی بر یاد و خاطره شهدا غلبه و آن را بپوشاند»، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات و اجلاسیه‌های کنونی به عنوان عملیاتی در برابر جنگ نرم دشمن است.
امیر دریادار سیاری بیان کرد: دشمن در جنگ‌نرم تلاش می‌کند ارزش‌ها و آموزش‌های دفاع مقدس، ارزش‌های حاکم بر جامعه را از مردم بگیرد و سبک زندگی مردم را تغییر دهد.
وی اضافه کرد: برگزاری جلسات این چنینی موضع‌گیری در برابر جنگ نرم دشمن و مقابله در خط مقدم است تا دشمن بداند و هرچند که می‌داند، ملت ایران مانند دوران دفاع مقدس ایستاده‌ است و با قدرت راه خود را ادامه می‌دهد.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: مقام معظم رهبری فرمودند:« ما هرچه داریم به برکت خون شهدا است.» ما چه داریم که به برکت خون شهدا است؟ برای رسیدن به جواب این سوال باید تاریخ انقلاب اسلامی ایران را بررسی کنیم، در ابتدای انقلاب، دشمن به دنبال جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی بود، اما پس از پیروزی آن، دشمن برای رسیدن به اهداف خود شروع به ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در نقاط مختلف کشور کرد که اگر شهدای آن مقطع زمانی نبودند آیا دشمن موفق نمی‌شد؟ خون شهدا سبب پیروزی در برابر این توطئه دشمن شد.
وی افزود: دشمن در ادامه اهداف خود موج ترور را در نقاط مختلف کشور راه انداخت به‌گونه‌ای که تا کنون بیش از ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم، دشمن پس از شکست‌های متعدد طرح بزرگی به نام ۸ سال جنگ تحمیلی را برای شکست انقلاب در پیش گرفت.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:‌ امروز دشمن در جنگ نرم درصدد است ارزش‌های نظام مقدس اسلامی و نام شهدا را از بین ببرد و با تغییر سبک زندگی به دنبال این است که ارزش‌ها و بزرگ‌مردی‌هایی را که به دنبال آنها هستیم از ما بگیرد.

نظر شما