شناسهٔ خبر: 35426267 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

ادعاهای فردی با عنوان جعلی دانشجوی دانشکده دندان پزشکی تکذیب شد

به طور قطع و یقین این فرد هیچگونه رابطه آموزشی با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نداشته و طبق سوابق آموزشی، هیچ ثبت نامی از وی انجام نشده است

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت> معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن رد ادعاهای فردی با عنوان جعلی دانشجوی دانشکده دندان پزشکی، خواستار رسیدگی فوری مسئولان قضایی و انتظامی برای پیشگیری از تکرار این اقدامات شد و گفت: با بی مبالاتی هر یک از کارکنان دانشکده که منجر به حضور غیرقانونی این فرد در فضای آموزشی <Educational environment>شده برخورد قانونی انجام می‌شود.

به گزارش  شفا آنلاین:به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  سید امیر محسن ضیایی روز چهارشنبه درباره اظهارات فردی در فضای مجازی در مورد تحصیل در دانشکده دندان پزشکی این دانشگاه گفت: به طور قطع و یقین این فرد هیچگونه رابطه آموزشی با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نداشته و طبق سوابق آموزشی، هیچ ثبت نامی از وی انجام نشده است.

وی درباره درج نمره یا اخذ شهریه از این فرد بیان کرد: از فرد یاد شده که با عنوان جعلی دانشجو در برخی فضاهای آموزشی دانشکده دندان پزشکی حضور یافته،  هیچ شهریه ای دریافت نشده و در هیچ آزمونی برای وی نمره ثبت نشده است. اگرچه این فرد با ترفندهای مختلف بارها وارد دانشکده شده،  اما به دلیل فقدان رابطه آموزشی با دانشگاه، در نهایت هیچگونه مدرکی برای او صادر نمی شد و حضور صرف و مستمع آزاد در کلاس نتیجه ای برای فرد نخواهد داشت.

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به ابهامات ایجاد شده از سوی بعضی افراد در فضای مجازی اظهار داشت: در سیستم آموزشی و به خصوص دانشگاه های سراسری، پذیرش دانشجو کاملاً نظام مند و ساختارمند است و بر اساس برگزاری کنکور و دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت است. بنابراین مباحث مطرح شده در خصوص فروش صندلی به کلی کذب و همچنین قابل پیگرد قضایی است.

ضیایی ادامه داد: سوء استفاده سودجویان از انگیزه داوطلبان در مسیر رقابت برای رسیدن به دانشگاه های تراز اول نظیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  زمینه ساز بروز برخی شایعات است.  برخی موسسات با مخدوش کردن ذهن خانواده ها و با وعده های واهی نظیر ثبت نام در رشته های علوم پزشکی در ازای دریافت مبالغ هنگفت، اقدام به کلاهبرداری و سودجویی می کنند.

وی به اقدامات غیرقانونی و برنامه ریزی شده مافیای کنکور اشاره کرد و گفت: باید ماجرای ورود دانشجوی متقلب به دانشکده تراز اول دندان پزشکی کشور را وسیع تر دید. این فرد به طور غیر قانونی وارد ساختمان این دانشکده می شود، همزمان با جعل عنوان در رسانه ملی حاضر شده و خود را زیر چتر یک موسسه آموزشی به عنوان رتبه برتر کنکور به طور مکرر در برخی شبکه ها معرفی می کرد و در قاب سوم، به طور گسترده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور پیدا کرده و به جذب سرمایه اجتماعی و طعمه های خود می پرداخت. یعنی در سه فضا حضور جعلی داشته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: این فرد با علم به اینکه حضور غیر قانونی او در نهایت منجر به صدور هیچ گونه مدرک نمی شود، باز هم اقدام به جعل عنوان و حضور در فضای آموزشی می کند. این مطلب نشان می دهد اهداف دیگری را تعقیب می کرده است. این اقدامات طراحی شده نیازمند ورود مراجع قضایی و دستگاه های نظارتی است تا اهداف واقعی این افراد آشکار شود.

وی خواستار برخورد جدی با اینگونه اقدامات برنامه ریزی شده و افراد کلاهبردار شد تا دیگر سودجویان امکان تکرار چنین اقداماتی پیدا نکنند.ایرنا

نظر شما