شناسهٔ خبر: 35419651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

اراک میزبان نخستین دوره جایزه کتاب سال جوانان کشور

اراک- معاون فرهنگی و امور جوانان استان مرکزی گفت: نخستین دوره جایزه کتاب سال جوانان و اختتامیه جشنواره کتاب سال جوانان کشور با حضور معاون امور جوانان وزیر ورزش در اراک برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

مرتضی امیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نخستین دوره جایزه کتاب سال جوانان و آیین اختتامیه جشنواره کتاب سال جوانان کشور با رویکرد فرهنگی و گزینش برترین نویسندگان، مترجمان و پدیدآورندگان جوان زیر ۲۹ سال، بیست و هشتم شهریورماه جاری با حضور محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در اراک برگزار می شود.

 وی با اشاره به اینکه آثار کتاب می بایست در بازه زمانی آغاز سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۹۶ برای نخستین بار به چاپ رسیده باشد، افزود: آثار در موضوعات دهگانه رده بندی، ارزیابی و داوری شد که این کار با مسئولیت موسسه خانه کتاب انجام پذیرفت.
 
امیدی خاطر نشان کرد: کتاب های سال جوانان کشور در یک هزار و ۳۴ عنوان جمع بندی و در دو مرحله مورد داوری و ارزیابی قرار گرفت. در نخستین مرحله ۵۳ عنوان انتخاب شد و در مرحله دوم داوری نیز ۱۰ عنوان برتر برگزیده و ۱۵ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
 
معاون فرهنگی و امور جوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این آیین مدیرکل مشارکت اجتماعی، مدیرکل طرح‌های ملی و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان حضور دارند.
 
امیدی همچنین، نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با استاندار مرکزی، نشست با دبیران سمن های جوانان، نشست با مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده، تجلیل از دبیران سمن های جوانان را بخشی از برنامه‌های جنبی این آیین برشمرد.

نظر شما