شناسهٔ خبر: 35419553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه توسعه تعاملات آموزشی با جهاد دانشگاهی سمنان

سمنان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از امضای تفاهم‌نامه توسعه تعاملات آموزشی و پژوهشی با جهاد دانشگاهی سمنان خبر داد و گفت: در این راستا دوره‌های مهارت‌آموزی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی بعدازظهر شنبه در نشستی با رئیس جهاد دانشگاهی سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ها نسبت به توسعه و تقویت فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی نیز گامی مؤثر برداشته شود، اظهار داشت: تفاهم‌نامه توسعه تعاملات آموزشی و پژوهشی این دو نهاد امضا شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در دستور کار اجرای این تفاهم‌نامه قرار دارد، افزود: آموزش مهارت حرفه‌ای تکنیسین دندان‌پزشک، منشی‌گری پزشکی، تکنیسین داروخانه، فیزیوتراپی در منزل ازجمله مهم‌ترین دوره‌هایی است که در راستای این تفاهم‌نامه در استان سمنان برگزار می‌شود.

تقویت تعاملات دانشگاه علوم پزشکی سمنان با سایر دستگاه‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه این دوره‌ها در دو بخش بلندمدت و کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی شدند، خاطرنشان کرد: برگزاری تعدادی دوره ضمن خدمت و دوره‌های کمک پرستاری نیز در برنامه‌ریزی‌های بعدی دانشگاه در راستای اجرای این تفاهم‌نامه قرار دارد.

دانایی با اشاره به لزوم تعیین گروه‌های کارشناسی از جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای ساماندهی فعالیت‌های تخصصی در این راستا بیان کرد: تعامل دستگاه‌های اجرایی و نهادهای علمی و آموزشی و تحقیقاتی نقش مؤثری در ارتقای سطح علمی و سلامت جسمی مردم ایفا می‌کند.

وی همچنین اضافه کرد: ارتقای سطح خدمات آموزشی و دانش پزشکی در استان سمنان ازجمله اهدافی است که در امضای این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود.

بررسی نیازها و ظرفیت‌های موجود در استان سمنان

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در حوزه پزشکی و پیراپزشکی با همکاری جهاد دانشگاهی اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه می‌توان بستر لازم برای ایجاد توسعه سلامت استان را فراهم کرد.

حسن رهایی گفت: بررسی نیازها و ظرفیت‌های موجود در استان سمنان برای بهبود عملکرد این دو نهاد در اجرای این تفاهم‌نامه در دستور کار قرار دارد.

نظر شما