شناسهٔ خبر: 35419011 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سنگری ؛

شناختن و شناساندن آثار عاشورایی؛ هدف برگزاری کتاب سال عاشورا

دبیر علمی جایزه کتاب سال عاشورا؛ از میان ۲۷۰ اثر راه یافته به سومین دو سالانه کتاب سال عاشورا، از ۲۰ عنوان کتاب برگزیده در بخش‌های بیستگانه جایزه کتاب سال عاشورا تقدیر شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای سنگری در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه کتاب سال عاشورا با تاکید بر اینکه بررسی کتاب‌ها را ۳۵ داور برعهده داشتند افزود: ۲۷۰ جلد کتاب در زمینه‌های متنوع پژوهش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، تجسمی، عکاسی، تعزیه و نمایش با موضوع عاشورا از دو طریق جستجو در نمایشگاه کتاب و یا از طریق اطلاع رسانی به مولفان و ناشران جمع آوری و در این دوره شرکت داده شد.
وی گفت: ۵ حوزه کلی داریم که هر کدام از این حوزه‌ها چند زیرمجموعه دارند که در مجموع می‌شود ۲۰ شاخه که به همین میزان شاخه داوری داریم.
دبیر علمی جایزه کتاب سال عاشورا افزود: هدف از برگزاری این جایزه در وهله اول شناخت وضع حوزه فرهنگی عاشوراست تا ببینیم در این عرصه چه پدیده‌ها و موضوعاتی خلق می‌شود.
آقای سنگری با تاکید بر اینکه کشف نویسندگان عاشورایی از دیگر اهداف برگزاری این جایزه است گفت: گاهی اوقات در گوشه و کنار کشور ما کتاب‌هایی چاپ می‌شود که گردآورندگان آن گمنام اند و شناخت آن‌ها برای خلق آثار بعدی می‌تواند مفید باشد.
وی با تاکید بر اینکه شناخت حفره‌ها و حوزه‌های کم کار در عرصه عاشورا از دیگر اهداف برگزاری جایزه است افزود: شاید شگفت آور باشد که بگویم حوزه کودک و نوجوان عاشورا فقیرترین حوزه تالیفی کشور ماست گویی انگار برای نسل‌های آینده اندیشه نکرده ایم که چگونه عاشورا را منتقل کنیم.
دبیر علمی جایزه کتاب سال عاشورا گفت: نکته چهارم نقد و بررسی این آثار است تا به نویسندگان کمک کنیم آثاری فرازمندتر، ارزشمندتر و سخت‌تر و مستندتر را بتوانند خلق کنند که الحمدالله در طول این ۸ سال برگزاری جایزه، اینچنین بوده است.
دبیر علمی جایزه کتاب سال عاشورا درباره جایزه برگزیدگان این دوره نیز افزود: به هر برنده ۷ سکه بهار آزادی اهدا می‌شود و علاوه بر آن پشتیبانی‌های بعدی هم صورت می‌گیرد و اگر اثر بعدی هم داشته باشند ما آمادگی داریم حمایت‌های بزرگتر از این داشته باشیم.

نظر شما