شناسهٔ خبر: 35418884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با ۴ خانواده معظم شهدا در صومعه سرا

آیت الله رسول فلاحتی امروز با خانواده های معظم شهیدان داود و فریدون قبادی در روستای بریران، محمود و محمدعلی سرشاد، حسین و محمد صبوری در صومعه سرا و محمد اتابه شهید مدافع حرم در گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، امام جمعه رشت در دیدار مذکور با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: حضور در جمع خانواده شهدا موجب ارتقای روحیه مسئولان می شود و آمده ایم تا روحیه بگیریم.
وی، شهدا را ادامه دهنده راه سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و افزود: شهیدان متعلق به تمام ملت ایران هستند و جامعه به وجود شهدا افتخار می کند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، بیان کرد: مدیون خانواده شهدا هستیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: اگر امروز ملت های دنیا به مردم ایران اقتدا می کنند به دلیل عظمت شهدا است.

وی با بیان اینکه باب شهادت همچنان باز است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که انقلاب اسلامی، دین و تشیع تداوم دارد راه شهادت باز است.
آیت الله فلاحتی، خانواده شهدا را الگوی جامعه معرفی کرد و گفت: شهیدان با اهل بیت(ع) محشور می شوند و به کام معنوی رسیدند.

امام جمعه رشت، ولایت پذیری و حضور در جبهه ها برای رضای خدا را دو ویژگی شهیدان عنوان کرد و یادآور شد: ویژگی های مذکور برای جامعه درس است.

آیت الله فلاحتی به جایگاه والای فرهنگ ایثار و شهادت در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: سنت حسنه حضور در جمع خانواده معظم شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط مسئولان حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی برجسته شهدای مدافع حرم، بیان کرد: جوانان مدافع حرم دوران انقلاب، امام(ره) و دفاع مقدس را ندیدند اما به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) رفتند و موجب عزت جامعه شدند.
آیت الله فلاحتی، شهدای مدافع حرم را سبب افتخار تمام دنیا دانست و تصریح کرد: شهدا امامزادگان دوران ما هستند زیرا این افتخار است که شهدای مدافع حرم سرباز حضرت زینب(س) شدند.

شهیدان داود و فریدون قبادی در سال ۱۳۶۷ در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و در گلزار شهدای روستای بریران شهرستان صومعه سرا خاکسپاری شدند.شهیدان محمود و محمدعلی

محمود و محمدعلی سرشاد در سال های ۱۳۶۵ و ۱۳۶۶ در مناطق عملیاتی حاج عمران و ماووت عراق به شهادت رسیدند و در گلزار شهدای مسجد جعفری صومعه سرا خاکسپاری شدند.

شهیدان حسین و محمد صبوری در سال های ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ در مناطق عملیاتی شلمچه و مهران در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و در گلزار شهدای مسجد جعفری صومعه سرا خاکسپاری شدند.

شهید محمد اتابه از شهدای مدافع حرم در سال ۱۳۹۵ در حلب سوریه به شهادت رسید و در گلزار شهدای گوراب زرمیخ صومعه سرا خاکسپاری شده است.

گفتنی است صومعه سرا ۱۲ خانواده دو شهید دارد.

 

نظر شما