شناسهٔ خبر: 35418208 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ژاوی: «استرلینگ» می‌تواند وارث «مسی» باشد

تهران- ایرنا- «ژاوی» اسطوره باشگاه بارسلونا می‌گوید «رحیم استرلینگ» از لحاظ فوتبالی پیشرفت بیشتری نسبت به «نیمار»، «کیلین امباپه» و «محمد صلاح» داشته و می‌تواند وارث فوق ستاره آرژانتینی آبی‌اناری‌ها باشد.

صاحب‌خبر -

ژاوی هرناندز که هم‌اکنون هدایت تیم السد قطر را بر عهده دارد، معتقد است پس از خروج «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» از کانون فوتبال، استرلینگ در مسیر تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان قرار دارد.

ستاره انگلیسی سیتیزن‌ها در فصل جدید در اوج آمادگی به سر برده و تاکنون در عرصه ملی و باشگاهی در مجموع ۸ گل به نام خود ثبت کرده است.

بازگشت شَم گلزنی و افزایش تاثیرگذاری کلی استرلینگ پس از روی کار آمدن «پپ گواردیولا»، به شکلی چشمگیر محسوس بوده و مرد انگلیسی حالا یکی از مهرههای اصلی ترکیب تیم تحت هدایت مرد اسپانیایی محسوب می‌شود.

در این بین، ژاوی در مصاحبه با میرِر انگلیس اظهار داشت: برای من مسی همیشه بهترین است و اگرچه هم رونالدو و هم مسی در حال حاضر در سطح بالایی مشغول به ادامه فوتبال هستند اما سرانجام روزی فرا می‌رسد که باید کسی جا پای آنها بگذارد.

وی ادامه داد: ممکن است به بازیکنان جوانی که می‌توانند لقب بهترین بازیکن جهان را در آینده یدک بکشند، بنگرید و نام‌هایی همچون نیمار، امباپه یا صلاح به ذهن شما خطور کند اما من به همین حالا نگاه می‌کنم و استرلینگ برنده این رقابت است.

ژاوی تاکید کرد: او همیشه بازیکن خوبی بوده است؛ بازیکنی خطرناک اما تحت نظر پپ به یکی از بهترین‌های جهان بدل شده است؛ می‌دانم پپ چطور کار می‌کند؛ اطمینان دارم از لحظه اول او را به دقت زیر نظر داشته و نقطه ضعف‌هایش را به وی گوشزد کرده است و حالا نتیجه این دقت را می‌بینیم؛ استرلینگ هنوز جوان است و می‌تواند بهترین بازیکن جهان باشد.

مسی ۳۲ ساله و رونالدو ۳۴ ساله طی یک دهه اخیر همواره توپ طلای جهان را به خانه برده و از سال ۲۰۰۸ تاکنون هر کدام پنج بار موفق به فتح آن شده‌اند.

نظر شما