شناسهٔ خبر: 35413723 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برآورد انعقاد قراردادهای همکاری با حجم ۲۰۰ میلیارد در رویداد پهپاد

30057

دبیرکارگروه پهپادهای غیرنظامی کشور و دبیر برگزاری رویداد ارائه فناوری‌های کشور در حوزه فناوری‌های مرتبط با پهپادها گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این رویداد ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد همکاری امضا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا حامد سعیدی در حاشیه رویداد فناورانه صنایع، شرکت‌ها و استارتاپ‌های محصولات و خدمات پهپاد در جمع خبرنکاران اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از ۵۰ شرکت و موسسه فناوری‌های تولیدی خود را عرضه کردند.

وی با بیان اینکه برخی از این فناوران در حوزه تولید، طراحی و ارائه خدمات فعالیت می‌کنند، ادامه داد: محصولات جدیدی در این نمایشگاه ارائه شدند که از این تعداد پنج محصول به مرحله رونمایی رسیدند.

 سعیدی، ،هپادهای دو زیست، سه زیست،  پرنده‌های ترکیبی هواپیما و مولتی روتور و پرنده‌های هیبریدی را از جمله محصولات جدید عرضه شده در این رویداد ذکر کرد.

وی با اشاره به تعاملات ارزنده میان عرضه کنندگان فناوری و متقاضیان در این رویداد، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که حدود صد میلیارد تومانی برای‌ پهپادهای کشاورزی و سنجشی قرارداد همکاری منعقد شود.

دبیرکارگروه پهپادهای غیرنظامی کشور  اضافه کرد: علاوه بر آن  ۵۰ میلیارد تومان در حوزه خدمات بازاری،سمپاشی و نقشه برداری و حدود ۵۰ میلیارد تومان در زمینه خدمات مربوط به زنجیره تامین قرارداد منعقد شود.

وی تاکید کرد: در مجموع در این رویداد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان فعالیت احصا شده است.

سعیدی با تاکید بر ضرورت سرعت توسعه پهپادها در کشور گفت: در حال حاضر علاوه بر ارائه نیاز، تولیدکننده و سرمایه‌گذار نیز وجود دارد؛ از این‌رو به جای پروسه پنج ساله درصدد هستیم با چنین رویدادهایی در زمان کوتاه‌تری به مرحله تجاری‌سازی برسیم.

انتهای پیام

نظر شما