شناسهٔ خبر: 35413458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه همدان:

توجه به نماز آسیب های اجتماعی جامعه را کاهش می دهد

همدان - امام جمعه همدان بابیان اینکه اگر روزانه ۱۰ دقیقه برای خداوند وقت بگذاریم و به نماز اهمیت دهیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، گفت: توجه به نماز آسیب های اجتماعی جامعه را کاهش می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر چهارشنبه در جمع مردم جورقان با تاکید بر اهمیت توجه به اهداف قیام امام حسین (ع) یادآور شد: حضرت سیدالشهدا(ع) در میان معرکه جنگ، جنگ را متوقف کرد و به نماز ایستاد تا به همه بگوید که من برای نماز و برای دین به قیام علیه یزید پرداخته ام.

وی بابیان اینکه حال مگر می شود کسی خود را عزادار امام بنامد و انتظار قبول شدن عزاداری خود را داشته باشد اما نماز نخواند و به آن بی توجه باشد؛ با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) خاطر نشان کرد: اگر کسی لباس مشکی پوشید و به درستی اطاعت از خداوند کرد نتیجه اش از بین رفتن اختلاس ها، خلوت شدن دادگاه ها و پر شدن نماز جمعه ها است.

وی تصریح کرد: عزاداری مقبول شرایطی دارد چرا که شعبان بی مخ که زمینه ساز سقوط حکومت مصدق و ایجاد کودتای ۲۸ مرداد بود هم مجلس روضه برگزار می کرد و هم زنان رقاص فرانسوی را می آورد و می رقصیدند و این همان عزاداری هایی است که مورد قبول اهل بیت(ع) نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که اگر روزانه ۱۰ دقیقه برای خداوند وقت بگذاریم و به نماز اهمیت بدهیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، اظهار داشت: هیئتی که در آن به نماز و اهداف امام حسین (ع) توجه شود هیئتی است که حضرت به آن افتخار می کند.

وی تاکید کرد: بنا بر فرمایش امام باقر(ع) هیچ حلال زاده ای راضی به مرگ اهل بیت(ع) نیست و لذا اگر امروز هم در فضای مجازی و حقیقی عده ای به شبهه پراکنی علیه دین اسلام و اهل بیت(ع) می پردازند باید نسبت به آن ها شک کرد.

آیت الله شعبانی بهشت رفتن را آسان دانست و گفت: تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که تلاش خود را در رسیدن دستمان به دستان اهل بیت(ع) قرار دهیم و این مهم هم با توجه ویژه به نماز و روزه و احکام الهی در دسترس است.

وی با تاکید بر اینکه تا می توانید مجلس امام حسین(ع) را گرم کنید و به آن اهمیت دهید، اظهار داشت: امام حسین(ع) همه هستی خود را در راه خداوند تقدیم کرد و به همین دلیل نیز خداوند همه چیز به امام حسین داده است.

امام جمعه همدان در پایان با بیان این که امیدواریم همه ما با امامان محشور شویم، عنوان کرد: امروز وظیفه ما مبارزه به شبهه پراکنی دشمنان است و امیدواریم عربستان که کتابی را با عنوان «یزید امیرالمومنین»منتشر کرده نیز با مولای خود یزید محشور شود.

نظر شما