شناسهٔ خبر: 35413442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

عناصر تاریخی در مرکز شهر حفظ می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه بافت تاریخی و عناصر با ارزش اردبیل باید حفظ شود ولی باید عملیات بازگشایی مسیرها جهت کاهش تراکم ترافیک نیز انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا،مسعود امامی یگانه در جلسه شورای ترافیک اردبیل اظهار داشت:انتقال مراکز پرجمعیت از هسته مرکزی شهر به جهت روان سازی ترافیک شهری ضرورت دارد‌.

وی بر اتمام مطالعه طرح تفصیلی توسط مشاور تاکید کرد و افزود: تمامی ساخت و سازها و توسعه شهر باید منطبق با مطالعات طرح تفصیلی انجام شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل افزود: اجرای طرح تفصیلی و آمایش سرزمینی در روان سازی طرح ترافیک و مشکلات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

امامی یگانه افزود: ساماندهی برخی تقاطع حادثه خیز و ایجاد سرعت گیرهای متعارف جهت تردد عابر نیز ضرورت دارد.

وی در رابطه با طرح ترافیک سرعین نیز اظهار داشت:شهر سرعین یک شهر توریستی و جمعیت متغیر بیش از پنج میلیون در فصول مختلف سال دارد و عملا با مشکل ترافیکی مواجه می شود.

رییس شورای ترافیک استان با تاکید بر اینکه طرح جامع ترافیک سرعین باید شروع شود افزود: این شهر ۴۰درصد دارای کاربری مسکونی و ۶۰درصد آن گردشگری است و برای توسعه این شهر باید مطالعات ساماندهی حمل و نقل و ترافیک شهر در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه شهر سرعین باید نقشه راه ترسیم کنیم افزود:در توسعه شهر سرعین  علاوه بر تغییر اساسی بافت فعلی، بافت آینده آن نیز باید بشکل کاملا مدرن طراحی شود.

امامی یگانه افزود: شورای شهر و شهرداری باطی فرایند قانونی لازم انتخاب مشاور ترافیک را در دستور کار قرار دهند.

در این جلسه عده ای از اعضا پیشنهاد و راهکارهای خود را ارایه دادند.

 

نظر شما