شناسهٔ خبر: 35402219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مخالفت ترامپ با حمله نظامی آمریکا به ایران

تعدادی از مقامات آمریکایی اعلام کردند دونالد ترامپ به دنبال یافتن گزینه‌ای است که آمریکا را وارد درگیری نظامی با ایران نکند.

صاحب‌خبر -

مخالفت ترامپ با حمله نظامی آمریکا به ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، تعدادی از مقامات آگاه آمریکایی در گفت‌وگو با ان بی سی نیوز ادعا کردند دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی گزینه‌های مختلفی برای اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران پس از حمله نیرو‌های یمنی به تأسیسات نفتی عربستان است. از جمله این گزینه‌ها می‌توان به حمله سایبری یا فیزیکی به تأسیسات نفتی ایران یا دارایی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

در نشست امنیت ملی آمریکا که روز دوشنبه برگزار شد، گروهی از فرماندهان نظامی، فهرستی از اقدامات احتمالی که می‌توان علیه ایران انجام داد را در اختیار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار دادند. این در حالی است که ترامپ به دنبال یک واکنش محدودتر است که آمریکا را وارد  مداخله نظامی با ایران نکند. به همین دلیل او خواستار ارائه گزینه‌های بیشتر برای اقدام تلافی جویانه علیه ایران شد.

در حال حاضر مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که هیچ تصمیمی در خصوص اقدام نظامی علیه ایران اتخاذ نشده است. اما وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی گزینه های مختلف برای افزایش حضور نظامی کشورش در منطقه است که بتواند نیروهای بیشتری را به خلیج فارس اعزام کند.

با وجود اینکه دونالد ترامپ پیشتر در حساب توییتر خود اعلام کرده بود که آمریکا آماده آتش برای پاسخ به حملات انجام شده علیه آرامکو است؛ اما او و وزارت دفاع آمریکا عمیقا هیچ تمایلی به وارد شدن به یک مداخله نظامی با ایران ندارند. همین مسئله باعث شده است که نگاه تازه‌ای برای یافتن یک اقدام غیرنظامی علیه ایران داشته باشند، از جمله انجام یک حمله سایبری مخفیانه یا افزایش تحریم ها که باید با هماهنگی سایر کشورها انجام شده باشد.

همچنین در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای فضاسازی علیه ایران، یک مقام ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه گفت، شورای امنیت سازمان ملل متحد باید در این پرونده وارد عمل شود.

نخست‌وزیر استرالیا نیز بامداد چهارشنبه خواستار اجتناب از هر گونه درگیری نظامی با ایران به بهانه حمله به آرامکو شد.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا همچنین فضاسازی‌ها در خصوص احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه ایران به بهانه حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را رد کرد.

موریسون که قرار است به زودی در یک سفر رسمی برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روانه واشنگتن شود، درباره پیام توئیتری اخیر ترامپ که از آن تعبیر احتمال اقدام نظامی علیه ایران شده گفت: بیانیه آمریکا بیانیه‌ای درباره توان این کشور [برای اقدام علیه ایران] بود، نه لزوماً قصد آن.

روز شنبه ۱۰ پهپاد انصارالله یمن ۲ پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن مقامات این کشور اعلام کردند نیمی از تولید نفت خام آن‌ها متوقف شده است.

انتهای پیام/

نظر شما