شناسهٔ خبر: 35401371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آتش «بادامستان» طارم مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با تلاش چند ساعته نیروهای حاضر در منطقه و کمک نیروهای نظامی آتش بادامستان مهار شد.

صاحب‌خبر -

توحید سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از ظهر روز سه‌شنبه منطقه بادامستان شهرستان طارم دچار حریق گسترده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه از همان دقایق اولیه آتش‌سوزی نیروهای امدادی و دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در محل حادثه حضور پیدا کردند، گفت: وسعت و گستردگی آتش‌سوزی به حدی بود که نیروهای امدادی از نیروهای نظامی و انتظامی نیز در محل حادثه حضور پیدا کردند.

وی همچنین از حضور نیروهای کمکی خدمات شهری و آتش‌نشانی زنجان در منطقه برای مهار آتش خبر داد و افزود: با تلاش صورت گرفته و برخلاف وزش باد و صعب‌العبور بودن منطقه موفق به مهار آتش شدیم.

سلیمی با اشاره به اینکه هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد عامل انسانی علت این حریق گسترده بوده است، تصریح کرد: اما فعلا برآورد دقیقی از خسارات ناشی از حریق نداریم و پس از ارزیابی دقیق میزان آن اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه ساعت یک و 30 دقیقه شب عملیات اطفای آتش‌سوزی بادامستان به پایان رسید، اضافه کرد: امیدواریم با رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی از سوی شهروندان شاهد بروز چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

وی در پایان از همکاری همه دستگاه‌های امدادرسان حاضر در منطقه تقدیر و قدردانی کرد و گفت: همکاری و انسجام در امدادرسانی موجب اطفای حریق شد وگرنه وزش باد کار اطفا را سخت کرده بود.

گفتنی است، برای اطفای این حریق نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، گروه‌های امدادی و محیط‌بانان، منابع طبیعی شهرستان و استان، شهرداری زنجان، آتش‌نشانی زنجان، هلال احمر، بخشداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان، نیروهای مردمی، دهیاری‌ها و شوراهای روستاهای اطراف نیز بسیج شدند.

به گزارش فارس، آتش‌سوزی در حوالی منطقه بادامستان طارم و در بخش مرتعی آن رخ داده است و طبق گفته مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان بخش دچار حریق شده مربوط به مراتع و درخت‌های منطقه است.

انتهای پیام/73005/ق30

نظر شما