شناسهٔ خبر: 35401231 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

کارگردان تبریزی در نشست مطبوعاتی نمایش «سعادت لرزان، مردمان تیره روز»، مطرح کرد؛

«سعادت لرزان، مردمان تیره روز» بیانگر مشکلات سیاسی دهه ۶۰

نصر: کارگردان تبریزی گفت: «سعادت لرزان، مردمان تیره روز» برای بیان مشکلات سیاسی دهه ۶۰ برای دومین بار به روی صحنه می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، نشست مطبوعاتی نمایش «سعادت لرزان، مردمان تیره روز» با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان و عوامل این نمایش برگزار شد.
«یعقوب صدیق جمالی» کارگردان نمایش سعات لرزان، مردمان تیره روز  در این نشست با اشاره به باز تولید این اثر پس از ۵ سال، گفت: این نمایشنامه اثر «علیرضا نادری»  است که حول محور مسائل سیاسی سال های ۶۰ تا ۶۷، در دوران اصلاحات در جشنواره بین المللی فجر، برترین نمایشنامه این نمایش انتخاب شده و جایزه مادام العمر را برای این نمایشنامه بدست آورد.
وی ادامه داد: پنج سال پیش در تئاتر شهر تبریز به سبب استقبال چشمگیر مخاطبان، روزانه در دو نوبت به مدت ۴۰ روز این نمایش را به روی صحنه بردیم و اکنون برای اجرای مجدد این نمایش آماده هستیم.
صدیق جمالی گفت: در باز تولید این نمایش سعی شده شاکله پیشین آن حفظ شود و اکثر بازیگران اجرای نخست در آن به ایفای نقش بپردازند، لیکن به سبب مشغله دو بازیگر پیشین، از میان ۷ بازیگر، دو بازیگر جدید به مجموعه افزوده شده است. 
صدیق جمالی در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت اجراهای نمایش ها در تبریز، گفت: در ایران اکثر نمایش ها فقط ۲۰ روز به روی صحنه می رود و بعد از آن پرونده نمایش بسته می شود، ولی در تهران برخی از گروه‌ها پس از اجرای نخست نمایش بعد از چند ماه و چند سال شرایط اجرای مجدد را فراهم ساخته  و مجدد به روی صحنه می برند.
گفتنی است نمایش «سعادت لرزان، مردمان تیره روز» به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی است با بازی  حامد منافی، سعیده حامد، جمال ساقی نژاد، بیتا آزادی، کوثر صالحی، یوسف اکبر زاده و نیلوفر علیپور برای دومین بار از ۲۵ شهریور ماه ۹۸ در تبریز به روی صحنه می رود.

 انتهای پیام/

نظر شما