شناسهٔ خبر: 35398811 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاردار موقت کره شمالی در روسیه احضار شد

مسکو – ایرنا – کاردار موقت سفارت کره شمالی به دنبال حمله خدمه یک کشتی ماهیگیری کره شمالی به مرزبانان روسی در آبهای دریای ژاپن که بر اثر آن سه مرزبان روس مجروح شدند، به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.

صاحب‌خبر -

چینگ جونگ هوپ کاردار موقت کره شمالی در روسیه عصر امروز سه شنبه در رابطه با دستگیری ماهیگیران این کشور در دریای ژاپن به وزارت خارجه روسیه احضار و مراتب اعتراض مسکو به این اقدامات غیرقانونی ماهیگیران کره شمالی به وی ابلاغ شد.
روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه پیشتر از حمله مسلحانه خدمه یک کشتی ماهیگیری کره شمالی به مرزبانان روسی در دریای ژاپن خبر داد.
بر اساس گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه، مرزبانان روس خدمه یک کشتی را که ۲۱ نفر بود بازداشت کردند و خدمه کشتی دوم که بیش از ۴۵ نفر بودند به مرزبانان حمله مسلحانه کردند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه هم روز سه شنبه اعلام کرد: در جریان حمله مسلحانه خدمه یک کشتی ماهیگیری کره شمالی به مرزبانان روس در دریای ژاپن سه مرزبان روس مجروح شدند.
بر اساس گزارش این رسانه، حمله مسلحانه به مرزبانان سازمان امنیت فدرال روسیه زمانی رخ داد که آنها مشغول بازرسی کشتی های ماهیگیری کره شمالی بودند.
ماموران مرزبانی دو کشتی ماهیگیری و ۱۱ قایق موتوری ماهیگیران کره شمالی را که در دریای ژاپن به ماهیگیری بدون مجوز می پرداختند، توقیف کرده و مشغول بازرسی بودند.
در گزارش رسانه روسی به نوع سلاحی که ماهیگیران کره ای بکار گرفتند اشاره ای نشده است و فقط گفته شده که ماموران مرزبانی مجروح روس روانه بیمارستان شدند.
کشتی‌های ماهیگیری کره شمالی پس از توقیف به بندر ناخودکا روسیه هدایت شدند.
در ماه‌های اخیر دهها کشتی ماهیگیری کره شمالی که به صورت قاچاق در آبهای روسیه ماهیگیری می کردند، توقیف شده اند.

نظر شما