شناسهٔ خبر: 35397246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمانشاه| مجموعه آب گرم هرسین راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه گفت: راه‌اندازی مجموعه آب گرم هرسین در صورتی که تقسیمات کشوری مشکل‌ساز نشود در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حامد سپهری در نشست خبری که امروز در شرکت توسعه گردشگری استان برگزار شد با اشاره به اینکه سراب نیلوفر اکنون زیرمجموعه شرکت توسعه گردشگری است اظهار داشت: نیلوفرهای سرای نیلوفر از سال 94 به دلیل خشکسالی خشک شده بود در حالی که این مجموعه از پتانسیل‌های خوب استان است.

وی عنوان کرد: با کمک پروفسور کهریزی یک بوته باقی مانده از نیلوفرها تکثیر و 80 بوته در سراب کاشته شد و به تازگی نیز 30 بوته دیگر کاشته شده است که در حال احیا هستند و در بهار سال آینده شکوفا می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه افزود: متأسفانه بعد از کاشت و احیا تعدادی از بوته‌ها توسط گردشگران کنده شده بود که دوباره کاشته و احیا شدند.

سپهری با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات سراب نیلوفر اراضی موقوفه‌‌ای آن است گفت: متولی این اراضی دادگستری است و بعد از مذاکراتی این مجموعه از دادگستری اجاره شد و عملیات بازسازی آن با توجه به بارندگی‌های ابتدای سال با کندی مواجه شد که در پاییز امسال عملیات بازسازی دوباره آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر بازسازی به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در این مجموعه هستیم افزود: جذب سرمایه‌گذار بلندمدت برای ایجاد سرگرمی‌های آبی برای رونق این مجموعه بسیار مؤثر است.

سپهری با بیان اینکه بازسازی غار قوری‌قلعه به عنوان بزرگترین غار آبی آسیا نیز از برنامه‌های این شرکت است و اکنون به عنوان بهره‌بردار غار فعالیت می‌کند گفت: اقدامات لازم از طریق دادستانی برای ساماندهی دستفروشان اطراف غار انجام و غرفه‌هایی برای آن‌ها تعبیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه محوطه‌سازی و ایجاد فضای فرعی در اطراف طاق گرا از دیگر برنامه‌های این شرکت است بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی میراث فرهنگی برای حفاظت از تمام آثار تاریخی شرکت توسعه گردشگری با ورود به این کار علاوه بر حفاظت در جهت محوطه‌سازی آن نیز اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه این شرکت در سال 95 اقدام به بازسازی کاروانسرای شاه عباسی در بیستون کرد عنوان کرد: این کاروانسرا با صرف سه میلیارد تومان هزینه اکنون تبدیل به یک هتل پنج ستاره شده که اکنون توسط یک مدیر بومی اداره می‌شود.

سپهری اظهار کرد: براساس مصوبه‌ای در سال 98 پتانسیل‌های گردشگری و مجموعه‌های طبیعی استان که مغفول مانده‌اند و زیرساختی ندارند اما مورد استقبال مردم هستند شناسایی و برای تخصیص بودجه به کارگروه گردشگری استان معرفی می‌شوند.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد یک هتل در منطقه اورامانات خبر داد و گفت: با بررسی انجام شده این ظرفیت در روستای هجیج وجود دارد و در واقع قرار است مهمانسرای بدون استفاده شرکت آب نیرو واقع در این روستا به یک هتل با عنوان «هاله اورامان» تبدیل شود و بازسازی و تجهیز آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در راستای توسعه زیرساخت‌ها و بهره‌برداری از حاشیه سدها در کشور بیان کرد: پیرو این تفاهم‌نامه بازدیدهایی از چند سد استان از جمله سد شهدا و جانبازان سنقر و کلیایی، سد آزادی و زمکان انجام شده و قرار است برای توسعه به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به آب گرم هرسین به عنوان یک ظرفیت مناسب برای استان عنوان کرد: چنانچه تقسیمات کشوری اجازه دهد به مجموعه آب درمانی در این منطقه راه‌اندازی می‌شود.

سپهری از برنامه‌ریزی برای اجرای 6 طرح توسعه گردشگری در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها هنوز به تصویب نرسیده‌اند اما در آینده نزدیک در کارگروه گردشگری مطرح و تصویب می‌شوند.

هزینه اقامت در هتل لاله بیستون افزایش نیافته است 

 سالاری مدیر هتل کاروانسرای لاله بیستون نیز در این نشست با اشاره به اینکه برای توسعه هتل سه محور محصول، بازار و نیروی انسانی مدنظر قرار گرفته است اظهار داشت: بسیاری از پتانسیل‌های شهری کرمانشاه مغفول مانده است و از طریق تورهایی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از بازار کرمانشاه هنوز مور توجه هتل‌ها قرار نگرفته است عنوان کرد: استان کرمانشاه به دلیل مرزی بودن امکان توسعه بازار به خارج از کشور را دارد و همچنین برنامه‌هایی برای توریسم سلامت وجود دارد.

سالاری با اشاره به اینکه هدف از توسعه نیروی انسانی استفاده از جوانان توانمند و متخصص بومی است گفت: هرچند برای تغییر کاربری چندان امام کار وجود ندارد اما براساس برنامه‌ریزی‌ها یک مرکز فرهنگی در هتل لاله بیستون راه‌اندازی می‌شود.

مدیر هتل لاله بیستون با بیان اینکه در رویداد کرمانشاه 2020 به دنبال خلق فرصت‌ها هستیم عنوان کرد: با مشورت‌های و بررسی‌های انجام شده یک استارتاپ گردشگری در هتل لاله بیستون برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات در فضای مجازی برای این هتل در حال انجام است گفت: این هتل 20 اتاق دارد و با وجود افزایش هزینه‌های جاری، هزینه دریافتی افزایش پیدا نکرده و برای گردشگران داخلی و خارجی یکسان است و تلاش شده هزینه‌ها از درآمدهای جانبی جبران شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما