شناسهٔ خبر: 35394314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله آرامکو پاسخ طبیعی به تداوم تجاوز عربستان علیه یمن بود

تهران-ایرنا- محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن روز سه شنبه با تاکید بر اینکه این جنبش به دنبال جنگ نیست و تنها در برابر حملات جنگنده های ائتلاف عربی از مردم یمن دفاع می کند، تاکید کرد: حمله به آرامکو پاسخ طبیعی به تداوم تجاوز عربستان به یمن بود.

صاحب‌خبر -

عبدالسلام امروز ساعتی پیش در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری الجزیره افزود: نفت از خون مردم ما با ارزش تر نیست و هر کس بخواهد با خون یمنی ها بازی کند و آن را بریزد باید بهای آن را بپردازد.

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

سخنگوی انصار الله  ادامه داد: هر کشور یا طرفی که می خواهد ثبات بازار نفت حفظ شود از ائتلاف عربی بخواهد حملات خود به یمن را متوقف کند و به محاصره آن  پایان دهد.

عبدالسلام تاکید کرد: در صورت ادامه تجاوز و محاصره یمن عملیات دفاعی آینده علیه عربستان شدیدتر و قوی تر خواهد بود. 

ائتلاف متجاوز به یمن و به ویژه عربستان باید درک کند که خودخواهی و غرورشان بوده که آنها را به این مهلکه ها گرفتار کرده است. دیگر زمان آن رسیده که عربستان درک کند تکیه بر حمایت آمریکا، نتیجه ای جز خسران ندارد.

انصار الله به دنبال جنگ نیست

عبدالسلام گفت: ما در یمن خواهان ادامه جنگ نیستم بلکه ما از خود و مردم در برابر حملات دشمن دفاع می کنیم و هرگز بر این ظلم و ستم سکوت نمی کنیم.

وی افزود: حمله به آرامکو پاسخ طبیعی به تجاوز عربستان به یمن است.

این مقام انصارالله تصریح کرد: خط قرمزی پیش روی ما نیست و هر کشوری را که در جنگ علیه یمن دست داشته باشد، هدف قرار خواهیم داد.  نظام سعودی متجاوز است و اما نزدیک ترین راه حل برای حل بحران یمن، توقف تجاوز به یمن است.

وی تاکید کرد: ما به دنبال گفت و گو و صلح هستیم اما نه زیر بمباران جنگنده ها و موشک ها.

سعودی ها با پول هایشان عامل مشکلات منطقه هستند

عبدالسلام با تاکید بر مظلومیت مردم یمن ، گفت: نظام سعودی همه را هدف قرار داده و سعودی ها با پول هایشان عامل مشکلات کنونی در منطقه هستند.

وی تصریح کرد: مذاکره واقعی در یمن وجود ندارد و نظام سعودی به دنبال گفت و گو نیست بلکه به دنبال نابودی و فروپاشی یمن است.

سخنگوی انصار الله گفت: توقف تجاوز به یمن خواسته اساسی یمنی ها برای برون رفت از این بحران است.

عبدالسلام درباره امارات نیز گفت: امیدوار بودیم که امارات در عقب نشینی اش از یمن جدی باشد و ما اوضاع را رصد می کنیم.

وی با بیان اینکه امارات امروز بیش از هر زمان دیگر مستحق حمله است، تصریح کرد: امارات از یمن خارج نشده و برای دور ماندن از حمله به دنبال گمراه کردن افکار عمومی است.

عبدالسلام گفت: آمریکایی ها نیز خواستار دیدار با ما هستند اما ما در پی یک دیدار صِرف نیستم. همچنین آمریکا صلاحیت و اعتبار لازم برای هدایت گفت و گو برای یافتن راه حل بحران یمن را ندارد.

با حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان، ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت این کشور مختل شده است.

نظر شما