شناسهٔ خبر: 35392851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از 140 نوع خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از 140 نوع خدمت به شرکت‎های دانش‎بنیان ارائه می کنیم، گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان باید در اسرع وقت شکل بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سورنا ستاری عصر امروز در جلسه رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: از دیدگاه ما توسعه کشور یک فعالیت درون زا بوده  و تنها توسط نیروی انسانی درونی قابل انجام است.

وی تأکید کرد: اینکه تصور کنیم کشورهای خارجی یا بیگانگان می‎توانند باعث توسعه ایران شوند یک فکر اشتباه است و باید توسعه کشور و حتی ارائه ایده‎های آن توسط نیروهای بومی و داخلی انجام شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با طرح این پرسش که قرار است توسعه استانی مانند گلستان که ظرفیت‎های فوق‎العاده‎ای در حوزه کشاورزی و گردشگری دارد چگونه اتفاق بیفتد، گفت: متأسفانه استان گلستان با وجود برخورداری از ظرفیت‎های فوق‎العاده در حوزه‎های گوناگون به‎ویژه کشاورزی با خام‎فروشی محصولات پیشرفت زیادی نداشته است.

ستاری متذکر شد: خام‎فروشی هنر نیست و نیاز به دانش و علم‎آموزی ندارد، تکنولوژی خام‎فروشی درون‎زا نیست و موجب توسعه استان گلستان نمی‎شود.

وی با تأکید بر اینکه توسعه استان گلستان توسعه‎ای درون‎زا و مبتنی بر نیروی انسانی بومی استان است، ابراز کرد: برای تحقق این مهم ما باید زیرساخت‎ها را در استان گلستان فراهم کنیم و این اکوسیستم باید در استان گلستان فراهم شود تا بخش خصوصی بر روی نیروی انسانی سرمایه‎گذاری کند و اگر این مهم تحقق یابد اقتصاد دانش‎بنیان ایجاد می‎شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در اقتصاد دانش‎بنیان نیروی انسانی، نوع آموزش، اکوسیستم و بودجه‎ای که از بخش خصوصی به آن اختصاص می‎یابد اهمیت دارد، یادآور شد: استان گلستان در حوزه کشاورزی، گیاهان دارویی، معادن و ... زیست بوم خوبی دارد و از ظرفیت‎های فرهنگی فوق‎العاده‎ای برخوردار است و اهمیت و ارزش این ظرفیت‎ها زمانی تجلی پیدا می‎کند که مراکز نوآوری در استان شکل بگیرد و سرمایه‎گذاری روی نیروی انسانی انجام شود و استارتاپ‎ها در حوزه‎های گردشگری و ... توسط جوانان اتفاق بیفتد.

*متأسفانه پارک علم و فناوری گلستان از لحاظ زیرساخت بسیار فقیر است

ستاری با بیان اینکه متأسفانه استان گلستان در حوزه دانش‎بنیان بسیار کمبود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه پارک علم و فناوری استان گلستان از لحاظ زیرساخت بسیار فقیر است.

وی با بیان اینکه ایده‎آل آن است که زیرساخت‎های پارک علم و فناوری توسط بخش خصوصی فراهم شود، بیان کرد: هزاران ایده بومی در استان گلستان وجود دارد و می‎توان در شناسایی حوزه فرهنگ، کشاورزی، فناوری‎های نرم و ... وارد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه استان گلستان با خام‎فروشی توسعه پیدا نمی‎کند، متذکر شد: ضرر خام‎فروشی برای استان بسیار بیشتر از منفعت آن است.

ستاری گفت: امروز استان گلستان نیاز دارد جوانان بااستعداد آن در حوزه اقتصاد دانش‎بنیان وارد شوند و وظیفه خود می‎دانم این اکوسیستم را تقویت کنم.

وی اضافه کرد: برای تقویت اقتصاد دانش‎بنیان آمادگی داریم به حوزه زیرساخت در استان گلستان کمک کنیم و هر کدام از شرکت‎های دانش‎بنیان گلستان که مسأله و مشکلی داشته باشند به آنها کمک خواهیم کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از 140 نوع خدمت به شرکت‎های دانش‎بنیان ارائه می کنیم، تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان باید در اسرع وقت شکل بگیرد، استان گلستان جزو معدود استان‎هایی است که صندوق پژوهش و فناوری در آن شکل نگرفته است.

انتهای پیام/83018/ر

نظر شما