شناسهٔ خبر: 35386772 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

گزارش روز؛ آیا کریم بنزما بعد از جدایی رونالدو، مرد اول مادرید است؟

حسین باقرشاهی

آمار می‌گوید کریم بنزما بعد از جدایی رونالدو آمار درخشانی داشته است.

صاحب‌خبر -

طرفداری- کریم بنزما تنها بازیکن رئال مادرید است که گام در پر کردن جای خالی کریستیانو رونالدو برداشته است.

به گزارش مارکا، کریستیانو رونالدو درحالی پایتخت اسپانیا را به مقصد تورین ترک کرد که موفق به زدن 451 گل در 438 مسابقه شده بود. میانگین گلزنی وی 1.029 به ازای هر مسابقه بود که بهترین میانگین گلزنی در تاریخ باشگاه رئال مادرید به شمار می‌رود. او از تاریخ 10 مارس در 14 بازی آخر خود در لالیگا موفق به ثبت 14 گل شده است و هنوز هم مهاجم اول زیدان است. مرد فرانسوی فصل گذشته را با زدن 30 گل در تمامی رقابت‌ها به پایان رساند که بعد از فصل 2011/12 که زیر نظر مورینیو موفق به زدن 32 گل شد، بهترین آمارش محسوب می‌شود. در این فصل هم موفق به زدن 4 گل در 4 مسابقه شده است. میانگین گلزنی کریم بنزما در لوس بلانکوس 0.48 به ازای هر مسابقه بوده که کمی بهتر از میانگین وی در لیون که 0.45 است.

کریم بنزما-زین الدین زیدان-Karim Benzema-Zidane

موضوع غیرقابل انکار این است که بنزما تنها ضلع مثلث معروف بی بی سی است که هنوز بازی با کیفیتی در برنابئو از خود رائه می‌دهد. رونالدو در تابستان به یوونتوس پیوست و زیدان با وجود شروع خوب بیل ولی هنوز درمورد او مطمئن نیست. مرد فرانسوی مشخص کرده که خط حمله کهکشانی‌ها پیرامون کریم بنزما و ادن هازارد که از چلسی به پایتخت اسپانیا آمده چیده خواهد شد.

لوکا یوویچ هم در تابستان به مادرید آمد تا گزینه‌های بیشتری در خط حمله در درسترس باشد ولی فعلا بازیکن صربستانی نتوانسته خطری برای جایگاه بنزما در تیم ایجاد کند. زیدان مشتاق است تا از هردو بازیکن به صورت همزمان استفاده کند ولی نمی‌خواهد از یوویچ به عنوان تنها مهاجم سیستم 3-3-4 خود استفاده کند. کریم بنزما اعتماد کامل هموطن خود را دارد که جواب این اعتماد را با  گلزنی و عملکرد خوب خود می‌دهد.

نظر شما