شناسهٔ خبر: 35383524 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عناوین هفته دفاع مقدس اعلام شد/ رونمایی از پوستر عمومی و روزهای دفاع مقدس

در آستانه سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس از پوستر روزهای دفاع مقدس و پوستر عمومی دفاع مقدس رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس از پوستر عمومی دفاع مقدس و پوستر روزهای دفاع مقدس رونمایی شد. بر این اساس یکشنبه سی و یکم شهریور ماه با عنوان قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح نامگذاری شده است که در این روز رژه و تجلی ثبات و توانمندی نیروهای مسلح و همچنین قدرت صنعتی و دفاعی کشور برگزار می شود.

 

دوشنبه اول مهرماه با عنوان دانش پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان نامگذاری شده است. این روز همزمان با روز بازگشایی مدارس نام گرفته که در این روز از دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و همچنین جوانان، سربازان و مرزداران کشور تقدیر می شود.

 

روز سه شنبه دوم مهر ماه با عنوان رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری اعلام شده است که در این روز برنامه هایی با محوریت رونق تولید ملی، اقتصادی با نگاه مدیریت انقلابی و جهادی و خودباوری در تقویت صنعت کشور به منظور کم اثر نمودن اهداف تحریم دشمن مد نظر قرار دارد.

 

چهارشنبه سوم مهر ماه با عنوان بصیرت، دشمن شناسی، ولایت مداری و دفاع همه جانبه نامگذاری شده است که در این روز برنامه ها بر نقش ولایت بر بصیرت افزایی عمومی و مقابله با ترفندها، فریب و سلطه دشمن به عنوان الگویی موثر برای نهضت مقاومت و همچنین اهمیت پدافند غیر عامل برگزار می شود.

 

روز پنج شنبه چهارم مهر ماه پنجمین روز از هفته دفاع مقدس است که به عنوان شهیدان، جانبازان، آزادگان، فخرآفرینان نامگذاری شده است. در این روز عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدا و مدافعین حرم و تکریم از جانبازان و آزادگان محور برنامه ها در هفته دفاع مقدس است.

 

جمعه پنجم مهر ماه با عنوان معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی نامگذاری شده است که در این روز حضور در نماز جمعه، توجه به همبستگی ملی و تقویت سبک زندگی دینی در حفظ و کرامت ارزش های اسلامی خانواده و ورزش همگانی و عمومی مد نظر است.

 

روز شنبه ششم مهر ماه نیز به عنوان رزمندگان، حماسه آفرینان، جهادگران نامگذاری شده است که در این روز یادبود حماسه عملیات بزرگ ثامن الائمه و بزرگداشت شکست حصر آبادان و تجلیل از رزمندگان و جهادگران دفاع مقدس محور اصلی برنامه های هفته دفاع مقدس است.

 

روز یکشنبه هفتم مهر آخرین روز از هفته دفاع مقدس است که به عنوان فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان نامگذاری شده است. این روز سالروز شهادت شهید فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا و بزرگداشت فرماندهان دیگر از دفاع مقدس عنوان شده که تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت از جمله محورهای برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این روز است./

 

 

نظر شما