شناسهٔ خبر: 35373999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرحله دوم اعزام کاروان دانش‌آموزی راهیان‌نور کردستان آغاز می‌شود

در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان مطرح شد که مرحله دوم اعزام اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی پس از شروع سال‌تحصیلی جدید آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در آستانه سال‌تحصیلی جدید، عصر امروز سومین نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان کردستان در این شهر برگزار شد.

در این نشست پیرامون برگزاری اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی و فرهنگیان، برنامه‌های هفته دفاع مقدس، اجرای طرح شهید بهنام محمدی، کنگره ملی 92 هزار بسیجی شهید، همایش دوسالانه تجلیل از کمیته‌های بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان و طرح اعتلای شبکه معلم آینده‌ساز بحث، تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در این نشست با تسلیت ایام ماه محرم و تبریک پیشاپیش هفته دفاع مقدس؛ از مسئولان آموزش و پرورش بابت اجرای برنامه‌های حوزه دانش‌آموزی و فرهنگیان قدردانی کرد.

سرهنگ جمشید آزادی‌پور، با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی دقیق به‌منظور اجرای کیفی اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی و آغاز مرحله دوم اردوها بعد از آغاز سال‌تحصیلی جدید؛ خواستار تشکیل کمیته‌های مربوطه و پیش‌بینی الزامات لازم با هماهنگی و همکاری سپاه و آموزش و پرورش کردستان شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کردستان نیز در این نشست گزارشی از عملکرد و شیوه اجرای اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی و طرح هجرت سه در استان ارائه داد و اظهار کرد: در طول تابستان امسال، سه هزار و 600 دانش‌آموز در برنامه فصل رویش شرکت و سه هزار و 200 دانش‌آموز نیز در قالب اردوی راهیان نور شمال غرب کشور از یادمان‌های دفاع مقدس شهرستان‌های بانه و مریوان بازدید کردند.

اصغر عبدی‌فر از اختصاص 5200 نفر روز برای اجرای طرح هجرت سه دانش‌آموزی و تحقق کامل اهداف آن خبر داد و افزود: این برنامه فرهنگی از یکم مرداد آغاز و تا 20 شهریورماه جاری ادامه داشت.

وی به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و با ارائه گزارشی از طرح ولایت، اجرای این برنامه را از لحاظ کیفی و کمی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: 315 دانش‌آموز دختر و پسر بسیجی کردستانی در این برنامه شرکت کردند.

مومنی، مسئول بسیج فرهنگیان استان کردستان نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و در ادامه نحوه اجرای طرح اعتلا و شبکه معلم آینده‌ساز را تبیین کرد و ایجاد شبکه فرهنگیان مومن، انقلابی، توانمند و پای کار در عرصه‌های مختلف را از مهم‌ترین اهداف طرح اعتلا برشمرد.

وی با بیان اینکه این طرح توسط سازمان بسیج فرهنگیان در دو بخش ستادی و صفی در مدارس اجرا و دارای یک گام مقدماتی و پنج گام اجرایی است، گفت: اصول حاکم بر این طرح اعتلای بسیج فرهنگیان، تربیت‌محوری، علم‌محوری و روحیه و عمل جهادی و انقلابی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در پایان از تدوین و ارسال دستورالعمل استانی هفته گرامیداشت دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا ستادی در سطح شهرستان‌ها و مناطق تشکیل شده است.

حجت‌الله نریمانی افزود: نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت همزمان با نخستین روز از آغاز سال‌تحصیلی در تمام مدارس، برگزاری گفتمان‌های دانش‌آموزی و تربیت سیاسی، یادواره شهدای دانش‌آموزی، صدور بیانیه توسط تشکل‌های دانش‌آموزی، تعبیه سنگر نمادین در واحدهای اداری و آموزشی، گلباران مزار مطهر شهدای گرانقدر توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان، ایستگاه صلواتی و برگزاری ویژه برنامه‌ها در مدارس از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کردستان است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما