شناسهٔ خبر: 35373087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: هیچ کلاس درسی در مراغه بدون معلم نخواهد بود

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: با سازماندهی انجام شده توسط مسوولان آموزش و پرورش، هیچ کلاس درسی در مهر ۹۸ بدون معلم و مدیر نخواهد بود و معلمان در تمامی کلاس‌های درس حتی در دورترین نقاط روستایی حضور خواهند یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مراغه افزود: در سال تحصیلی گذشته ۱۷۸ کلاس در شهرستان با کمبود معلم روبه بود که خوشبختانه با هماهنگی های استانی مشکل مدیریت شده و مهرماه امسال هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.
وی افزود: سازماندهی نیروی انسانی با قوت پیگیری شده و با برنامه ریزی انجام شده معلمان در تمام کلاس های درس، حاضری می شوند.
شکری گفت: آموزش و پرورش در خط مقدم است و باید موضوع افت تحصیلی علت یابی شده و با جدیت بیشتر کیفیت آموزش در شهرستان مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ درصد از دانش آموزان شهرستان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند و باید در خصوص بحث آموزشی روند صعودی قابل مشاهده باشد.
وی ادامه داد: آغاز سال تحصیلی امسال همزمان با ایام محرم و هفته بزرگداشت دفاع مقدس است لذا برنامه های آغازین سال جدید تحصیلی در این شهرستان با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت و نشاط  در بین دانش آموزان تدوین و برنامه ریزی شود.
سرپرست آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه افزود: در ۳۱ شهریور ماه به صورت نمادین آیین ورودی جوانه ها برای پایه هفتم در مدرسه شهید صارمی و همزمان در این روز جشن شکوفه ها در مدرسه پسرانه مقداد شاهد برگزار خواهد شد.
محمود رضایی افزود: زنگ مهر امسال نیز به صورت پایلوت در مدرسه دخترانه شاهد همزمان با اول مهرماه نواخته خواهد شد.
وی گفت: امسال ۹۳ درصد ثبت نام دانش آموزان در سامانه ثبت شده و از لحاظ ثبت نام پیش دستانی ها،  شهرستان رتبه دوم استان را دارد و همچنین ۹۴ درصد ابلاغ همکاران در سامانه ثبت شده است.
رضایی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید بیشترین نیازشهرستان در مقطع آموزش ابتدایی بود که با تدابیر صورت گرفته مشکلی در این مقطع نخواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، حدود ۴۸ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/۹۸۸۰

شورای آموزش و پرورش مراغه شورای آموزش و پرورش مراغه شورای آموزش و پرورش مراغه شورای آموزش و پرورش مراغه شورای آموزش و پرورش مراغه شورای آموزش و پرورش مراغه شورای آموزش و پرورش مراغه شورای آموزش و پرورش مراغه

برچسب‌ها:

نظر شما