شناسهٔ خبر: 35371736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در جمع روسای آموزش و پرورش سراسر استان اعلام کرد:

تربیت نیروی شایسته اولویت اصلی مجموعه تعلیم و تربیت استان/نگاه استراتژیک شاخصه اصلی مدیران توسعه گرا/آماده باش همه نیروهای آموزش و پرورش برای آغاز مهری باشکوه

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از ضرورت تربیت نیروهای شایسته برای امر تعلیم و تربیت، لزوم ایجاد نگاه استراتژیک در بین ایران توسعه گرا و آماده باش همه نیروهای آموزش و پرورش سراسر استان برای بازگشایی مدارس در مهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۵ شهریورماه ۹۸ در جلسه گردهمایی روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش سراسر استان بیان کرد: لازمه داشتن سازمانی پویا وجود نیروهای سخت کوش، اخلاق گرا و مبتکر است. اولویت اصلی آموزش و پرورش استان نیز تربیت نیروهای شایسته است.


وی در ادامه با تاکید بر لزوم مدیریت وضعیت نیروهای انسانی در استان، خاطرنشان کرد: مدیران مناطق و نواحی می بایست با استفاده از راهبردهای پیش بینی شده کمبود نیروی انسانی در استان را مدیریت کنند.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اشاره به پیشتاز بودن استان خوزستان در شاخص صدور ابلاغ؛ توضیح داد: همت و تلاش همکاران ستادی در سطح مناطق و نواحی سبب شد تا استان در شاخص صدور ابلاغ همکاران فرهنگی موفق ظاهر شود.


رفیعی همچنین با اشاره به شعار مهر در آغاز سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت تمام ساحتی، تلاش هوشمندانه، مشارکت و هماهنگ، موفقیت مستمر، شعار اصلی در سال تحصیلی جدید است. این شعار دربردارنده همه کلید واژه های اصلی شاخص های عملکردی آموزش و پرورش است.


وی در عین حال با اظهار اینکه نیروهای ستادی می بایست زمان بیشتری برای رفع چالش های پیش روی تعلیم و تربیت اختصاص دهند؛ توضیح داد: با حجم مشکلات موجود در استان ضروری است نیروهای توانمند ستادی علاوه بر تایم اداری زمان اضافه ای در طول هفته جهت جبران مشکلات حوزه عملکردی خود اختصاص دهند.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خطاب به مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان بیان کرد: با توجه به همزمانی ماه محرم و برنامه های بازگشایی مدارس در مهرماه لازم است مدیران مناطق و نواحی با نظارت بر امر بازگشایی نسبت به حفظ حرمت این ماه در اجرای برنامه ها دقت به عمل آورند.


رفیعی همچنان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است؛ اظهار کرد: همه دستگاه های مسئول در سطح هر شهرستان می بایست در امر بازگشایی مدارس آموزش و پرورش را همراهی کنند. یکی از جلوه های این همراهی می بایست به نصب بنر  پلاکارد تبریک آغاز مهر در سطح معابر شهری باشد.


وی افزود: پوشش خبری مناسب بازگشایی مهر؛ دعوت از اشخاص تاثیرگذار در هر شهر برای شرکت در آیین بازگشایی مهر از جمله راهبردهای است که مناطق می توانند در جریان برنامه بازگشایی مدارس در آغاز مهرماه دنبال کنند.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به لزوم رعایت اصل شفافیت و صداقت در ارائه آمار شاخص های عملکردی آموزش و پرورش به جامعه؛ تصریح کرد: ایجاد دغدغه مندی برای آحاد جامعه جهت مشارکت فعال در آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت دارد. نظم و انضباط اداری در ابعاد مختلف نیز می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات مجموعه آموزش و پرورش باشد.


رفیعی همچنین با برشمردن توصیه های مهم برای بازگشایی هر چه با شکوه تر مدارس در مهرماه، توضیح داد: ایمنی سازی مدارس بر اساس استانداردها، دقت و نظارت بر بهسازی وضعیت تابلوهای مدارس، نظارت بر اجرای صحیح طرح ساماندهی ایاب و ذهاب مدارس، افزایش شاخص های نشاط و شادابی در مدارس و همچنین نظارت بر رعایت صحیح توزیع نیرو در بین مدارس از جمله راهبردهای اصلی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان برای شروع مهری با شکوه است.


وی اضافه کرد: بحث توجه ویژه به هویت ملی به عنوان یک اصل در برنامه های تحولی مورد توجه قرار می گیرد‌. معلمان اجتماعی و تاریخ می بایست نسبت به افزایش آگاهی های دانش آموزان در ارتباط با هویت ملی گام بردارند. احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران می بایست در شخصیت دانش آموزان نهادینه شود.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار اینکه شاخصه مدیران توسعه گرا نگاه راهبردی آنهاست؛ تصریح کرد: آموزش و پرورش با داشتن نیروهای خلاق و تفکرگرا و کوشا می تواند بر مدار برنامه های تحولی گام بردارد.


رفیعی ادامه داد: تکریم بازنشستگان عزیز می بایست در اولویت برنامه های مدیران آموزش و پرورش قرار گیرد. مدارس می توانند از بازنشستگان خود به صورت ویژه در قالب یک مراسم تقدیر و تشکر کنند.

 

وی در پایان یادآور شد: همه نیروهای آموزش و پرورش در سراسر استان خوزستان برای بازگشایی مهری با شکوه بسیج شده اند.

نظر شما