شناسهٔ خبر: 35369323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سند ارتقاء زنان کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد

با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده سند ارتقاء زنان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، احد جمالی در نشست عصر امروز شورای برنامه‌ریزی که با حضور معصومه ابتکار برگزار شد با اشاره به سند ارتقاء زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدت طولانی بود که مجموعه استان در راستای ارتقاء سند زنان کار کرده و این سند در کارگروه فرهنگی و اجتماعی به تصویب رسید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار به آسیب‌های حوزه زنان اشاره کرد و گفت: برخی آسیب‌های حوزه زنان با نرم کشوری برابر است اما در برخی آسیب‌ها مانند خودکشی زنان کارهای پژوهشی انجام شده و حتی در سطح ملی به این موضوع پرداخته شده است.

وی بیان کرد: انتظار است با توجه به حساسیت معاون حوزه زنان ریاست جمهوری در حوزه زنان، اعتباراتی برای عملی شدن سند اختصاص داده شود.

 در ادامه این نشست نادیا صداقت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰۰ تا ۷۰۰ زن نخبه فرهنگی، سیاسی، ورزشی و علمی در استان مشغول هستند که انتظار می‌رود  استانداری و مدیران اجرایی تمهیداتی اتخاذ کنند تا زنان به جایگاه‌های واقعی خود برسند.

این مسوول ادامه داد: آنچه در حوزه زنان وجود دارد ازدواج سنین پایین است که در همه مناطق کشور چنین چیزی وجود دارد اما در استان ما یک اتفاق این‌چنینی گوش فلک را کر کرده است.

به گزارش فارس؛ در این نشست، سند ارتقاء زنان  با کسب ۹ رای موافق، ۳ رای مخالف و دو رای ممتنع به تصویب رسید.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

نظر شما