شناسهٔ خبر: 35368876 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

یادداشت؛

کاسبی رنگی فتنه‌گران به اسم "حمایت زنان"

اکنون زمان آن است که ساز و کار نظارتی صحیح در مورد سه ضلع فتنه آبی، یعنی رسانه‌های تشویش کننده اذهان عمومی، سلبریتی‎های همه چیزدان و نمایندگان ساده لوح اندیشیده شود.

صاحب‌خبر -

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا، هادی حمیدی

چند روزی است که خبر خودکشی دختری که بر اثر مشکلات روحی و روانی خودسوزی کرده در صدر اخبار برخی رسانه‌ها قرار گرفته است. رسانه‌های معاند خارجی و زنجیره‌ای داخلی با سوز و گداز و اشک تمساحی سراسر احساسی و هماهنگ با یکدیگر، علت خودسوزی سحر خدایاری را به ناکام ماندن وی در ورود به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم استقلال و العین عنوان نمودند و از همین جا بود که واکنش‌های عجیب و غریب از نماینده مجلس گرفته تا برخی سلبریتی‌های بیسواد بدون اینکه از اصل ماجرا مطلع باشند بر سر زبان‌ها افتاد.

این اولین بار نیست که سلبریتی‌های معلوم الحال، از فوتبالیست گرفته تا بازیگر  بدون اطلاع از ابعاد ماجرا، تلاش می‌کنند با ژست دفاع از حقوق زنان و دختران عقده‎گشایی کنند و خودی نشان دهند. در حالی که در ماجرای فاحشی، چون قتل میترا استاد به دست محمدعلی نجفی، همین سلبریتی‌های مدعی و برخی نمایندگان لیست امید و اصلاح طلب مجلس، نه تنها دم از حقوق بانوان نزدند که حتی برای تبرئه قاتلی که خود به جرمش اعتراف کرد، ناجوانمردانه به مقتول انگ پرستو و فساد اخلاقی چسباندند.

همچنین نقش خبرآنلاین با اقدام به دروغ پراکنی و تشویش اذهان عمومی نباید نادیده گرفته شود. این پایگاه خبری بعد از موج سواری و ارائه اطلاعات غلط به مردم به ویرایش موذیانه خبر می‌پردازد تا کار غیر حرفه‌ای خود را به نوعی توجیه نماید.

در این میان موضع گیری عوامانه علی مطهری و پروانه سلحشوری به عنوان نمایندگان مردم در خانه ملت آن هم بدون تحقیق از مراجع ذیصلاح تأسف بارتر بوده است.

ظاهرا فتنه‌ها نابود نمی‌شوند از سبز به بنفش و از بنفش به  قرمز و رنگ خون و گلوله آتشین در می‌آیند و به رنگ آبی می‌رسند و خدا می‌داند به زودی با چه رنگ مخملی دیگر جامعه را تحت تأثیر خود قرار خواهند داد.

با کمال تأسف باید گفت که نگاه اصلاح طلبان به زنان، نگاهی ابزاری و جنسیتی بوده و هست. به عبارت دیگر «زنان» صرفا یک ابراز تبلیغاتی و انتخاباتی برای این جماعت هستند؛ به همین منظور یک روز می‌گویند که «زنان کارتن خواب باید عقیم شوند»! و روز دیگر برای بازی‌خوردگان در پروژه تحقیرآمیز علیه بانوان ایرانی تحت عنوان دختران خیابان انقلاب» برای آن‌ها چک‌پول هدیه می‌فرستند.

در پایان تأکید این نکته ضروری است که اگر نظارتی صحیح از سوی نهاد‌های نظارتی در مورد سه ضلع این فتنه آبی، یعنی رسانه‌های تشویش کننده اذهان عمومی، سلبریتی‎های همه چیزدان و نمایندگان ساده لوح، احساسی و زودباور با مطامع حزبی، اتفاق نیافتد معلوم نیست تا انتخابات آتی مجلس این دست فتنه‌های رنگین توسط کدام عمروعاصی به راه افتاده و معرکه‎ای جدید به راه خواهد انداخت./918/ی703/س

نظر شما