شناسهٔ خبر: 35367727 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید براینکه اعتمادی بین ایران و آمریکا باقی نمانده است:

مذاکره جدید تحقق پیدا نمی کند

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تاکید بر بی‌اعتمادی ایران به آمریکا، گفت: تا مادامی که اعتمادی بین کشورها تحقق پیدا نکند، مذاکره یا معامله جدید غیرممکن است.

صاحب‌خبر -

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص پیشنهاد معامله جدید با آمریکا در چارچوب«حقوق هسته‌ای در برابر تعهدات هسته‌ای»، گفت: در حال حاضر هیچ اعتمادی نمی‌توان به دولتمردان آمریکا کرد، متاسفانه هیچ خاطره خوشی از آنها در ارتباط با قراردادهای بین‌المللی نداریم. توافق آمریکا و کره شمالی نیز راه به جایی نبرد بنابراین ما نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم.

هیچ تضمینی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ پرونده حقوق بین‌الملل را خدشه‌دار کرده است، تصریح کرد: ترامپ اعتبار توافق‌های بین‌المللی را از بین برده است، البته که پیش از این مقامات ایرانی با رئیس‌جمهور آمریکا به توافق نرسیدند بلکه با 1+5 توافقی حاصل شد که آمریکا یکی از آنها بود.

وی افزود: مذاکره جدید با ترامپ لازم نیست زیرا هیچ تضمینی برای انجام این مذاکره وجود ندارد به ویژه اینکه نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستیم و رفتار و عملکرد ترامپ قابل پیش‌بینی نیست کما اینکه با توجه به اقدامات انجام گرفته احتمال دارد که وی رأی لازم برای دور بعد را کسب نکند.

ترامپ زیاده خواه مطلق است

جعفرزاده ایمن‌‌‌آبادی معتقد است: آمریکایی‌ها برای توافق جدید با ایران باید تضمین دهند حتی از طرف دولت بعدی آمریکا نیز باید تضمین دهند که این توافق به هم نخورد، زیرا آمریکایی‌ها اعتبار خود را از دست دادند و ترامپ این اعتبار را خدشه‌دار کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ترامپ زیاده خواه مطلق است و تنها به دنبال بُرد خود و باخت طرف مقابل است. از این رو تفاوت چشم‌گیری با روسای جمهور قبل آمریکا دارد. ترامپ قائل به سیاست برد-برد نیست و این یعنی هیچ اعتمادی نمی‌توان به آنها کرد.

ضرورت اصلاح ساختار سیاسی- اقتصادی برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولاییی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی باید راه کاهش گام به گام تعهدات برجام را ادامه دهد زیرا راه دیگری ندارد، اما تهدیدات را باید به فرصت تبدیل کنیم و ساختار اقتصادی و بودجه، سیاسی – اجتماعی کشور، نظام بانکی، مالیاتی و گمرک خود را اصلاح کنیم تا اتفاقات خوب در کشور بیفتد./

پایان پیام

نظر شما