شناسهٔ خبر: 35365279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه بوشهر؛

لزوم استفاده از ظرفیت‌های داخلی در راستای خودکفایی اقتصادی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه اقتصادی دشمن علیه کشور باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به سمت خودکفایی اقتصادی گام برداریم.

صاحب‌خبر -

لزوم استفاده از ظرفیت‌های داخلی در راستای خودکفایی اقتصادیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام افزود: تنها راه نجات جامعه در قالب جهاد در بخش‌های مختلف از جمله جهاد در زبان، مال، جان و در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علم و فناوری و تولیدات دانش بنیان است.  

وی با بیان اینکه مهمترین جهاد در عرصه بیرونی جهاد دفاعی است خاطرنشان کرد: جوانان این سرزمین در طول هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمن متجاوز ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: دشمن با شکست در جنگ رو در رو اکنون می‌خواهد با جنگ اقتصادی کشور ما را به زانو درآورد که راه مقابله با این تجاوز استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خودکفایی اقتصادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پرداخت و افزود: این شورا از همان ابتدا تاکنون توانسته با تصمیم‌گیری به موقع در صحنه‌های سرنوشت‌ساز و موثر جامعه نقش مهمی در سطح جامعه ایفا کند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور نیز روحیه جهادی را سبب توفیق الهی دانست و افزود: بصیرت سیاسی، روحیه ولایت‌مداری و جهادی سبب نقش آفرینی مردم در چهلمین سال  انقلاب اسلامی و ناکام گذاشتن ترفند‌های دشمنان شد.

نصرت‌الله لطفی با بیان اینکه اکنون در پیچ تاریخی بزرگ و سرنوشت‌ساز قرار داریم افزود: گام دوم انقلاب، تمام تصمیمات خصمانه نظام سلطه را نقش برآب خواهد کرد و در این زمینه همدلی و حمایت مردم در عرصه تحقق گام دوم نقش تاثیرگذاری دارد.

وی ظرفیت شورای فرهنگ عمومی را بسیار بالا و با پیشتوانه قوی دانست و افزود: این شورا به سبب نداشتن ضمانت اجرایی تاکنون کارآمدی فرهنگی موثری نداشته است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه فعالیت شورای فرهنگ عمومی در خور سپاسگذاری است اضافه کرد: هرچند این شورا فعالیت‌های زیادی در عرصه فرهنگ جامعه انجام می‌دهد، ولی کارآمدی آن در حوزه فرهنگ جامعه کم است و مصوبات آن عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اینکه دو ماه قبل فعالیت شورای فرهنگ عمومی بازنگری و آسیب شناسی شد افزود: در این راستا فرهنگ عفاف و حجاب شورای فرهنگ عمومی به استان‌ها ابلاغ شده است.

لطفی با اشاره به تدوین سند و نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: ستاد راهبردی نقشه مهندسی فرهنگی برای عملیاتی شدن این نقشه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برای تدوین این نقشه دو هزار صاحب نظر فرهنگی همکاری کرده‌اند خاطرنشان کرد: برای تدوین این نقشه ۱۵۰ جلسه تخصصی تشکیل شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: به تازگی  ستاد راهبردی نقشه مهندسی فرهنگی کشور تشکیل شده که شورای فرهنگ عمومی استان‌ها بازوان اجرایی این ستاد محسوب می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر هم با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت میراث اولیا و انبیا است افزود: آنچه امروز جامعه به آن نیاز دارد ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار اجتماعی است که نهادینه‌سازی این فرهنگ منجر به حل معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی در سطح جامعه مقدمه‌ای برای آمادگی جامعه برای مقابله با دشمن است و اگر این نوع ایثار در جامعه تمرین شود زمینه ایثار در راه خدا نیز فراهم می‌شود.

وی همچنین برضرورت عملیاتی کردن مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی در جامعه تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز گفت: پنج کارگروه تخصصی در قالب ستاد اربعین استان بوشهر فعالیت می‌کنند و کار آموزش مسئولان موکب‌های اربعین با هماهنگی این ستاد در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود: راهپیمایی اربعین فرصت خوبی است تا معارف سید الشهدا و فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت در سطح جامعه تبیین و ترویج شود.

وی یادآورشد: برای ترویج مسائل دینی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، امسال ۸۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان بوشهر اعزام شدند و هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی نیز در دهه نخست محرم فعالیت مختلفی انجام دادند.

نظر شما