شناسهٔ خبر: 35363903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در راستای برگزاری جلسه نهمین دوره مجلس دانش آموزی با مسئولین ارشد کشوری صورت گرفت؛

نشست مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با نمایندگان مجلس دانش آموزی استان

پیش از ظهر امروز، نمایندگان مجلس دانش آموزی استان آذربایجان شرقی پیش از اعزام به نشست نهمین دوره مجلس با مسئولین ارشد کشوری دیدار و گفت و گویی با مدیرکل آموزش و پرورش استان داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در نشستی با نمایندگان مجلس دانش اموزی در باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: مدیران مدارس براساس بخشنامه ارسالی وزارت حق دریافت وجه اجباری برای ثبت نام دانش آموزان را نداشته و فقط هزینه بیمه و کتاب را در هنگام ثبت نام دانش آموزان باید دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: بخشی از موضوعات مطرح شده دراین جلسه در شورای معاونین به اشتراک آرا گذاشته شده و تصمیمات مقتضی درباره نقاط ضعف و تقویت گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان شد:  در سطح استان نزدیک ۴۵ هزار فرهنگی در ۸ هزار مدرسه فعالیت آموزشی و پرورشی ۷۶۰ هزار دانش آموز آذربایجان شرقی را برعهده دارند.

پاشایی اعلام کرد: دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجان شرقی در سطح کشور بعد از تهران در نتایج کنکور۹۸ در رتبه های زیر ۱۰ مقام دوم را داراست.

وی اظهار داشت: با وجود محدودیت مالی و کمبود نیروی انسانی، پوشش تحصیلی در پایه ابتدایی نزدیک ۱۰۰ درصد بوده و مقام اول کشوری را داریم.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان در بخش دیگری گفت: مجلس دانش آموزی در کنار سایر نهادها بازوان توانمندی برای حل بخشی از مشکلات آموزش و پرورش محسوب می شود.

پاشایی گفت: براساس گزارش ارسالی اداره کل تحقیقات مبارزه با مواد مخدر کشور، دانش آموزان آذربایجان شرقی در میزان اعتیاد به مواد مخدر در رتبه آخر کشور قرار گرفته و پاک ترین استان محسوب می شود.

اعزام دانش آموزان آذربایجان شرقی به دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی

صمد علیزاده در این نشست بیان کرد: دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی با حضور مسئولین ارشد کشوری در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می شود که به همین منظور نمایندگان مجلس دانش آموزی استان به این نشست اعزام میشوند.

وی ادامه داد: تعداد اعضای نمایندگان مجلس دانش آموزی استان 6 نفر هست که از نواحی یک و 3 تبریز و مناطق هشترود و میانه هستند و قبل از اعزام طی جلسه ای با مدیر کل آموزش و پرورش استان دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان افزود: زمان برگزاری دومین نشست مجلس دانش آموزی 26 تا 28 شهریور ماه خواهد بود و دانش آموزان استان امروز دوشنبه 25 شهریور ماه با توجه به قوانین اردویی به این نشست اعزام می شوند.

علیزاده با بیان این که دانش آموزان استان عضو کمیسیون علمی و آموزشی هستند،گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی طی این نشست در کمیسیون ها و کارگاه های مختلفی که توسط دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور تدارک دیده شده است، شرکت خواهند کرد.

http://sapp.ir/apash1397                                      کانال آموزش و پرورش در سروش

http://instagram.com/ap.azar_shargi                 کانال آموزش و پرورش در اینستاگرام

https://www.aparat.com/andishe.ash               کانال آموزش و پرورش استان در آپارات            

             30008624                                                   سامانه پیامکی آموزش و پرورش استان

نظر شما