شناسهٔ خبر: 35363786 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجدالنبی جهادیه سمنان تاکید کرد:

فرهنگ سازی رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد / محرم بر آشنایی جوانان و اعتقادات دینی تاثیردارد

عزالدین جذب نوجوانان و جوانان را مهمترین رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و گفت: محرم تأثیر زیادی بر آشنایی جوانان و اعتقادات دینی و مذهبی آنها دارد.

صاحب‌خبر -

«حسن عزالدین»درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، دوران نوجوانی و جوانى را، از حساس ترین و پرمخاطره‌ ترین دوران زندگى و فرصتی برای تعالی فردی و اجتماعی دانست وگفت: از این فرصت باید استفاده کرد تا با تحکیم پیوند بین جوانان و مسجد آنها را به سوی مسیر هدایت رهنمون سازیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجدالنبی جهادیه سمنان،با بیان اینکه مسجد پایگاه تحقق آرمان ها و اهداف اسلام و انقلاب است، اضافه کرد: کار مساجد باید همواره ادامه داشته باشد می توانند مکانی امن و آرام برای جوانان و نوجوانان بوده تا بتوانند در این مکان علاوه بر مسائل معنوی به کشف استعدادهای خود توجه کنند.

 

وی به کارکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: مسئولان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در جهت موثرتر بودن مساجد در جامعه تلاش کنند و اقداماتی در جهت جذب جوانان به سمت مساجد و ارئه احکام و مسائل اسلام به جوانان فعالیت های قابل توجهی داشته باشند.

 

عزالدین با تاکید براینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در جهت جذب نوجوانان و جوانان گام بلندی را بردارند، گفت: کار کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در جهت فرهنگ سازی مساجد باشد و جذب جوانان یکی از مهم ترین وظایف آنان است و باید همواره در این خصوص تلاش خود را به کار ببرند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجدالنبی جهادیه سمنان، با بیان اینکه دشمنان همواره در حال توطئه و دسیسه‌چینی هستند، افزود: کودکان آینده‌سازان این کشور هستند و باید برای تربیت نسل جدید در تراز انقلاب اسلامی تلاش مضاعف انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه ماه محرم تأثیر زیادی بر آشنایی جوانان و اعتقادات دینی و مذهبی آنها داشته واز آنجا که شور حسینی در دل همه جوانان است اظهارداشت: باید شعور حسینی را هم در دل ها ایجاد کرد و با برنامه ریزی در خصوص سخنران و مداح خوب به این شور وشعور جهت داد.

 

عزالدین حضور جوان را صرفاً برای عزاداری، زنجیر زنی و سینه زنی ندانست وادامه داد: هدف از عزاداری این است که پیام امام حسین (ع) را به مردم فهماند و با جهت دادن به این پیام گام های مؤثری در راستای ترویج آن برداشت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجدالنبی جهادیه سمنان، با اشاره به اینکه نسل جوان آینده‌ساز کشور و انقلاب است، تصریح کرد: نسل جوان باید علاوه بر حضور در مساجد به دنبال خودسازی خود نیز باشد زیرا مسجد بهترین مکان برای خودسازی انسان‌ها است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت موجود در خصوص شور حسینی جوان و نوجوان استفاده کرد، گفت: هر چقدر خود و سبک زندگی خود را به اهل بیت(ع) نزدیک تر کنیم نسبت به ویژگی های خاص اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شده و از آنجا که هر هدف خوبی به اهل بیت(ع) منتسب می شود و همواره همه انبیاء و اولیاء الهی به دنبال اهداف عالیه بوده اند، باید به تبع آن به خداوند متصل شویم.

 

عزالدین با بیان اینکه برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد، همه گروه های جامعه در حد وظایف خود دارای مسئولیت هستند افزود:بنابراین،مسئولان و سازمان‌هایی که در رابطه با مدیریت و رسیدگی به امور مساجد فعالیت می ‌کنند باید با شناخت دقیق و همه  جانبه از ویژگی های شخصیتی این قشر و نحوه رفتاروعملکرد آنها، در پرورش دینی آنها از جامعه با تمام توان تلاش کنند.

 

نظر شما