شناسهٔ خبر: 35355557 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چرا پاتریوت‌های آمریکا به داد سعودی‌ها نرسیدند؟ + فیلم

حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان و عدم حمایت دولت آمریکا، موضوع صحبت‌های کارشناس الجزیره شد.

صاحب‌خبر -

چرا پاتریوت‌های آمریکا به داد سعودی‌ها نرسیدند +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حملات پهپادی حوثی‌های یمن به تأسیسات پالایش نفت عربستان برای این کشور گران تمام شد. این حملات پهپادی واکنش‌های بسیاری را از سوی مقامات عربستان به دنبال داشت. در همین رابطه عبدالباری عطوان یکی از تحلیلگران برجسته جهان عرب در برنامه تلویزیونی ضمن اشاره به پاتریوت‌های آمریکا گفت: سامانه پاتریوت‌های آمریکا که هرکدام بالغ بر ۷ و ۵ میلیون دلار ارزش دارد، چرا اقدامی برای سرنگونی پهپاد‌های یمن انجام نداد؟

شامگاه یکشنبه هفته پیش تأسیسات پالایش نفت بقیق مورد حملات پهپادی حوثی‌های یمن قرار گرفت. اهمیت تأسیسات نفتی بقیق برای عربستان سعودی از پایانه‌های صادراتی خلیج فارس در رأس التنوره و جعیمه و حتی از تنگه هرمز که خلیج فارس را به اقیانوس هند متصل می‌کند هم بیشتر است.

در ادامه بخشی از صحبت‌های صریح این تحلیلگر عرب را درباره عدم حمایت‌های آمریکا در برابر حملات اخیر به تاسیسات نفتی را مشاهده می‌کنید:

<div id="video-display-embed-code_10560444" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7071576/10560444?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما