شناسهٔ خبر: 35354901 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

تشریح طرح نوآفرین در پارک علم و فناوری گیلان

با حضور مدیرکل ICT استان گیلان، جلسه توجیهی حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب طرح نوآفرین برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، این جلسه با حضور فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان و جمعی از فعالان حوزه فاوا و شرکت های استارتاپی با هدف معرفی طرح نوآفرین برای حمایت از فعالان این حوزه در محل پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.
مدیرکل ICT استان در ابتدا حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فاوا را یکی از راه‌های توسعه اشتغال‌زایی استان و حمایت از تیم های استارتاپی برشمرد و از اهتمام ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این امر خبر داد و افزود: طرح ایران نوآفرین محورهای مختلفی دارد و هفت برنامه اول که بیشتر در حوزه ارائه تسهیلات به شرکت های نوپا و شرکت های رشد یافته است مورد توجه خواهد بود.
وی یکی از مهم‌ترین راه‌های حمایت از طرح‌های نوآورانه را ارائه تسهیلات به متقاضیان این حوزه دانست و افزود: باید به فعالان حوزه فاوا فرصت لازم داده شود و وزارت ارتباطات بستر حمایتی مناسب را از طریق طرح نوآفرین در اختیار متقاضیان این حوزه قرار داده است.
توکلی با اشاره به شرایط اختصاصی هر کدام از این تسهیلات بیان داشت: ممکن است شرایط هر طرح با شرایطی که استارتاپ‌ها دارند همخوانی نداشته باشد، بنابراین تلاش کردیم ضمن تشریح این هفت محور، نظر مدیران استارت‌اپ‌ها را هم راجع به این نوع تسهیلات داشته باشیم.
فرزاد توکلی طرح نوآفرین را به عنوان بخشی از پروژه بزرگ «ایران هوشمند» دانست و اظهار داشت:این طرح راه را برای رشد استارتاپ ها در نقاط مختلف کشور به خصوص شهرستان ها باز خواهد کرد و ایده‌های خلاق، با استفاده از تسهیل دسترسی به اطلاعات و امکانات مورد نیاز امکان رشد و پرورش خواهند داشت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تعیین کارگزار منطقه‌ای برای برگزاری رویداد و تبدیل ایده‌ها به کسب کار، برگزاری رویدادهای استارتاپی تا شکل‌گیری ایده‌ها، ایجاد شتاب‌دهنده و آموزش مورد نیاز از طریق این مراکز، ایجاد فضای کار اشتراکی را یکی از اهداف اصلی طرح ایران نوآفرین دانست و افزود: تعیین کارگزار موجب فراهم‌سازی فضا برای شکل‌گیری و رشد کسب و کار و رفع مسائل و مشکلات پیش روی این کسب و کارها خواهد شد.
وی در ادامه ضمن تشریح جزییات طرح ها و شرایط لازم برای دریافت تسهیلات، از متقاضیان استفاده از این طرح درخواست کرد ضمن مراجعه به سامانه irankarfa.ir و مطالعه دقیق موارد، ابتدا اطلاعات خود را در سایتirannoafarin.ir ثبت و سپس در سایت ایران کارفا ثبت نام نمایند.

نظر شما