شناسهٔ خبر: 35345878 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛

طاهری حذف شد؛ شانس ۲ فرنگی‌کار برای کسب مدال برنز

تهران - ایرنا - «حامد تاب» و «محمدهادی ساروی» فرنگی‌کاران وزن‌های ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم به جدول شانس مجدد پیکارهای قهرمانی جهان رسیدند و «رامین طاهری» نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها حذف شد.

صاحب‌خبر -

مسابقه‌های کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان و کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ شهریور در شهر «نورسلطان» قزاقستان برگزار می‌شود.

امروز (یکشنبه) پیکارهای مقدماتی سه وزن المپیکی ۶۷ کیلوگرم، ۸۷ کیلوگرم و ۹۷ کیلوگرم برگزار می‌شود که به ترتیب نمایندگان کشورمان «حامد تاب»، «رامین طاهری» و «محمد هادی ساروی» به مصاف حریفان رفتند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم «حامد تاب» در دور نخست مقابل «اسماعیل بوررو مولینا»  قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد.

با توجه به حضور مولینا به دیدار فینال، تاب به گروه بازنده ها رفت. تاب ابتدا در این گروه با «میهایل میهوت» از رومانی کشتی می‌گیرد و در صورت غلبه بر این کشتی‌گیر در دور بعد به مصاف «فرانک استابلر» دارنده ۳ مدال طلای قهرمانی جهان از آلمان می رود و در صورت پیروزی مقابل این کشتی گیر در دور بعد به مصاف «ریو هان سو» دارنده مدال طلا و نقره جهان از کره‌جنوبی می‌رود و در صورت گذر از این کشتی‌گیر و با راهیابی به دیدار رده‌بندی ضمن کسب سهمیه المپیک برای کسب مدال برنز باید به مصاف «السید» از مصر برود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم «رامین طاهری» دارنده مدال نقره و برنز جوانان جهان در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و طلای نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۱ پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۲ بر یک «زاخاری برگ» از سوئد را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر از سد «اسلام عباس‌اف» دارنده مدال نقره اروپا از جمهوری آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله برابر «دنیس کودلا» دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از آلمان در یک مبارزه نزدیک نتیجه را یک بر یک واگذار کرد و از صعود به نیمه نهایی بازماند. با توجه به شکست کودلای آلمانی در مرحله نیمه نهایی مقابل «ژان بلینیوک» قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از اوکراین، طاهری از دور رقابت ها کنار رفت. تیم ایران برای کسب سهمیه المپیک در این وزن باید در مسابقات قاره‌ای و جهانی به مصاف حریفان برود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم «محمدهادی ساروی» دارنده مدال طلای جوانان جهان در دور نخست مقابل «پیتر اوهلر» دارنده مدال نقره جوانان جهان ۲۰۱۲ از آلمان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید. وی در دور بعد به مصاف «کریل میلوف» دارنده مدال نقره جهان از بلغارستان را با نتیجه ۷ بر ۳ شکست داد. وی در مرحله یک هشتم نهایی نیز «گابریل روسیلو کایند» از کوبا را با نتیجه ۵ بر ۴ شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

ساروی در این مرحله در یک کشتی نزدیک برابر «آرتور آلکسانیان» دارنده مدال طلای جهان و المپیک از ارمنستان با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد. آلکسانیان در دیدار رده‌بندی موفق شد «گئورگی میلا» از گرجستان را شکست دهد به فینال راه یابد تا نماینده کشورمان در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک تلاش کند.

ساروی در گروه بازنده‌ها باید منتظر مبارزه برنده دیدار «الکساندر هاربوویک» از بلاروس با «الیاس کوشمانن» از  فنلاند با «چنگ ایلدیم» از ترکیه باشد تا در صورت پیروزی در این دیدار در دیدار رده بندی به مصاف «گئورگی میلا» از گرجستان برود.

در چهار وزن نخست نیز «میثم دلخانی» و «سعید عبدولی» در وزن‌های ۶۳ و ۸۲ کیلوگرم امروز (یکشنبه) برای کسب مدال برنز باید به مصاف حریفان بروند. «پویا ناصرپور» در وزن ۵۵ کیلوگرم و «امین کاویانی نژاد» در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند.


اسامی فینالیست‌های سه وزن دوم به این شرح است: 

۶۷ کیلوگرم: آرتم سورکوف (روسیه) - اسماعیل بوررو مولینا (کوبا)

۸۷ کیلوگرم: ژان بلینیوک (اوکراین) - ویکتور لورینچ (مجارستان)

۹۷ کیلوگرم: موسی اولویف (روسیه) - آرتور الکسانیان (ارمنستان)

رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان فوق فردا (دوشنبه) برگزار می شود.

پنج کشتی گیر برتر هر وزن (در مجموع ۶ نفر) در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۹ مجوز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست می‌آورند و در مجموع ۱۰۸ نفر (در شش وزن المپیکی) در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان در گام اول سهمیه این رویداد مهم را کسب می کنند.

همچنین اتحادیه جهانی کشتی ۵ مسابقه گزینشی دیگر را نیز برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ در نظر گرفته که شامل یک رقابت در هر قاره (رقابت‌های گزینشی قاره آسیا روزهای ۸ تا ۱۰ فروردین ماه سال ۹۹ در «شی آن» چین) و رقابت‌های گزینشی جهانی روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت سال ۹۹ در شهر صوفیه پایتخت کشور بلغارستان است.

با توجه به اعلام اتحادیه جهانی در هر وزن ۱۶ کشتی گیر مجوز حضور در بازی‌های المپیک را خواهند گرفت که این نفرات از بین کشتی‌گیران برتر رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و پنج مسابقه گزینشی فوق انتخاب خواهند شد.

رقابت‌های کشتی در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن روزهای ۱۲ تا ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

مسابقات کشتی آزاد در بازی‌های المپیک در وزن‌های ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم، کشتی فرنگی ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم و کشتی زنان در وزن‌های ۵۰، ۵۳، ۵۷، ۶۲، ۶۸ و ۷۶ کیلوگرم برگزار می‌شود.

نظر شما