شناسهٔ خبر: 35336106 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سخنگوی شورای شهر تهران:

اقدامات غیر قانونی در شوراهای مناطق انجام می شود

اعطا از انجام اقدامات غیر قانونی در شوراهای معماری مناطق خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، علی اعطا در جلسه امروز شورای شهر تهران در خصوص عملکرد شوراهای معماری مناطق تذکر داد.

 

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: به رغم تذکراتی که بارها در خصوص عملکرد شوراهای معماری مناطق داده شده است اما همچنان سوء عملکردهایی در این نهاد مشاهده می شود و همچنان گزارش های مردمی در خصوص اینکه در برخی مناطق اقدامات غیر قانونی در حوزه اضافه بنا، طبقه و سطح اشغال وجود دارد که مصداق تبعیض، رانت و بی عدالتی است.

 

وی خاطرنشان کرد: لایه ای از افراد که در واقعیت دلال هستند در پوشش کارشناس و به عنوان مشاور در شورای معماری مناطق فعالیت می کنند، دست به تخلف می زنند؛ به طوری که در برخی موارد پرونده ساخت و سازی که به شورای معماری مناطق می رود، مشاهده می کنیم که مجوزهای فرا قانونی یا غیر قانونی برای آنها صادر می شود.

 

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: تعداد پرونده هایی که با این رویکرد پذیرفته می شوند، زیاد نیست اما نباید همین تعداد تخلف هم وجود داشته باشد چرا که مجوز اضافه بنا در قالب اضافه طبقه و سطح اشغال مازاد داده می شود و با توجه به ارقام بالای ساختمان احتمالا مبالغ زیادی جا به جا می شود.

 

اعطا تاکید کرد: شهرداری تهران ملزم شده است که لایحه ای به شورای شهر بیاورد تا حدود صلاحیت شوراهای معماری مناطق مشخص شود. از طرفی عدم تصویب لایحه مذکور به معنای این نیست که شوراهای معماری مناطق می توانند خلاف طرح تفصیلی عمل کنند.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی سه پرونده در مناطق مختلف که طبق گزارش های مردمی اعلام شده بود، گفت: پرونده های مذکور به شهرداران مناطق ابلاغ شد و پس از بررسی، مشخص شد که در دو مورد از این سه پرونده شوراهای مناطق تصمیم گیر بوده اند و مجوز خلاف طرح تفصیلی صادر کرده اند که این کار فسادزا است و یک لایه دلالی پیرامون مناطق شکل می دهد که به تدریج غیر قابل کنترل خواهد شد؛ بنابراین شهرداری باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه نشان دهد.

نظر شما