شناسهٔ خبر: 35330691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کنگره بین‌المللی امام سجاد(علیه‌السلام) از کارهای فاخر استان هرمزگان است

عبادی با اشاره به سالروز شهادت حضرت سیدالساجدین (علیه‌السلام) گفت: کنگره بین‌المللی امام سجاد(علیه‌السلام) برند و نشان و از کارهای فاخر استان هرمزگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستانحجت‌الاسلام والمسلمین«محمد عبادی زاده» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به برخی مسایل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم، خواستار توجه بیشتر مسئولین و آسیب شناسی در این زمینه شد و در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت سیدالساجدین (ع) خاطرنشان کرد: امام سجاد(علیه‌السلام) ۴۰ سال پس از حادثه غم انگیز عاشورا در چنین روزهایی به شهادت رسید و ما پیروان اهل بیت (ع) باید تلاش کنیم خود را به سیره، روش و سلوک این بزرگواران نزدیک کنیم.

 

 

 

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه در آستانه برگزاری نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(علی‌السلام) هستیم، تصریح کرد: این کنگره از کارهای فاخر است که برند و نشانی برای استان هرمزگان شده است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (علیه‌السلام) سوم مهر ماه سال جاری مصادف با ۲۵ محرم با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در استان هرمزگان برگزار می شود.

 

 

 

خطیب جمعه بندرعباس از مبلغین دینی خواست تا نسبت به راه اندازی و رونق بخشی به نهضت صحیفه خوانی در سطح مساجد همت گمارند.

 

 

 

دکتر عبادی‌زاده تاکید کرد: کتاب صحیفه سجادیه که فخر تشیع است باید در متن زندگی مردم وارد شود.

 

 

 

وی همچنین به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و با بیان اینکه بیانیه گام دوم حرکتی است که شاخص‌های تمدنی را برای جامعه ما نشان می‌دهد، گفت: نباید به‌سادگی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گذشت زیرا این بیانیه گام دوم نقشه راه جهان اسلام را در آینده ترسیم می‌کند.

 

 

 

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همه‌جانبه نگر است، بیان کرد: این بیانیه آینده‌نگر است و سرنوشت و آینده کشورمان را ترسیم می‌کند و امید را در جامعه اسلامی زنده می‌کند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: افزایش اعتمادبه‌نفس در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تأکید واقع‌شده و به سمت‌وسوی فهم تمدن سازی پیش می‌رویم.

 

 

 

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه مسئولان باید طبق این نقشه راه پیش روند و با حرکت لاک‌پشتی به‌جایی نمی‌رسیم بلکه باید سرعت را چاشنی کار خود کنند، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انتقاد و نقدپذیری را به ما یاد می‌دهد؛ امروز اگر درجایی مردم نقد می‌کنند به دنبال رشد و اصلاح هستند و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی نیز جامعه نیاز به انتقاد از خود دارد، بیان کرد: بحث‌های مطرح‌شده در آسیب‌های اجتماعی به‌نوعی انتقاد از خود جامعه است که با همت مردم و مسئولین و چراغ راه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌طور حتم برطرف می شود.

 

 

منبع: masajed.farhang.gov.ir

نظر شما