شناسهٔ خبر: 35327849 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

آمریکا به دنبال پیمان دفاعی متقابل با رژیم صهیونیستی است

دونالد ترامپ روز شنبه گفت: واشنگتن در حال بررسی پیمان دفاعی متقابل بارژیم اسرائیل است.

صاحب‌خبر -

العالم ـ آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: من امروز (شنبه) با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفتم تا در مورد احتمال پیشروی پیمان دفاعی متقابل میان ایالات متحده و اسرائیل گفتگو کنیم.

به نوشته ترامپ؛ پیمان دفاعی متقابل می تواند اتحاد میان دو طرف را تحکیم بخشد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در توییت دیگر نوشت: من مشتاقانه منتظر هستم تا در دیدار خود با نتانیاهو در ماه جاری در سازمان ملل و بعد از برگزاری انتخابات اسرائیل گفت و گوها در مورد پیمان دفاعی متقابل را ادامه دهیم.

اسرائیلی‌ها سه‌شنبه ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برای دومین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی به پای صندوق‌های رای می‌روند.

با این انتخابات، نتانیاهو به‌دنبال به دست آوردن اکثریت کرسی‌های پارلمان برای حزبش لیکود همچنین طولانی‌تر کردن دورۀ زمامداری خود به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است؛ قدرتی که بیش از ۱۰ سال است در اختیار دارد.

اگرچه بنیامین نتانیاهو که در اسرائیل معمولا از او با عنوان «بی بی» یاد می‌شود، نخست‌وزیری با بیشترین دورۀ حکومت در اسرائیل است اما قدرتش در یکسال گذشته بطور قابل توجهی کاهش یافته است. اتهامات فساد مالی و اداری همچنین دست داشتن در تنش‌های سیاسی بویژه در موضوع خدمت نظام ارتدوکس‌ها آنهم در جامعه‌ای که در آن یهودیان ارتدوکس از قدرت زیادی برخوردارند، در کاهش نفوذ او بی‌تاثیر نبوده است.

به گزارش ایرنا، حزب لیکود در اولین انتخابات سال ۲۰۱۹ میلادی که در ماه آوریل (اردیبهشت) برگزار شد، تنها توانست ۲۶.۵ درصد آراء را از آن خود کند و نتانیاهو نیز با سرسخت‌ترین رقیب خود در دوران زمامداریش یعنی بنی گانتس، نامزد میانه‌رو و رئیس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل روبرو شد.

گانتس که از حمایت ائتلاف سیاسی «اتحاد آبی و سفید» برخوردار بود، توانست ۳۵ کرسی را در پارلمان اسرائیل از آن خود کند. این نتیجه باعث شد که «بی بی» نتواند اکثریت لازم را در پارلمان برای تشکیل یک دولت تک حزبی به دست آورد و پس از ماهها جنگ سیاسی نیز نتوانست نه یک دولت ائتلافی مطابق با سیاستهای مدنظرش بوجود آورد و نه در دولت، دست به اصلاحات مدنظر جامعه بزند.

نظر شما