شناسهٔ خبر: 35325936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۷۰ درصد طلاق‌های استان اردبیل در ۵ سال اول زندگی رخ می‌دهد

معاون پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل گفت: مطابق آمار، میزان طلاق در استان اردبیل شیب تندی را داشته است و ۷۰ درصد طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی مشترک رخ داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی عصر امروز در نشست هم اندیشی فرهنگی و اجتماعی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: آثار زیانبار طلاق ابتدا در زوجین و سپس در فرزندان و جامعه مشاهده می‌شود و مطابق آمار، افزایش میزان طلاق و همچنین پایین بودن سن طلاق نیز از جمله مهم‌ترین مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل است، به طوری که ۷۰ درصد طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی رخ داده است.

وی افزود: در بحث عوامل وقوع طلاق به اندازه کافی در استان اردبیل مطالعه و پژوهش انجام شده است و در کلیات و اصول وقوع طلاق چیز جدیدی وجود ندارد و در واقع تمامی عوامل دخیل در بروز طلاق به صورت کامل مشخص شده و فقط این علل در طی سال‌های مختلف با توجه شرایط اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی تغییر می‌کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل عنوان کرد: اساسی‌ترین مشکل موجود در بحث طلاق عدم اجرای کامل راهکارها است به‌طوری که در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اربیل یک سری تحقیقاتی را انجام دادیم و به راهکارهایی رسیدیم اما طرح‌های مطرح شده توسط دیگر استان‌ها اجرا شد و در استان اردبیل به شکل کامل اجرایی نشد‌.

خدادادی با اشاره به این راهکارها تصریح کرد: راهکار آموزش اختصاصی برای زوجینی که قصد حتمی برای ازدواج دارند برای اولین بار در استان اردبیل مطرح شد و در دیگر استان‌ها نیز اجرا شد که اجرای این طرح در استان اردبیل نیز قطعا نقش بسیار مؤثری در کاهش آمار طلاق خواهد داشت.

وی افزود: نیاز است ۴ مورد از راهکارهای اساسی و مهم را انتخاب کنیم و آن‌ه ارا با وحدت، انسجام و همدلی عملی کنیم که اجرای این طرح‌ها تغییرات اساسی را در آمارهای طلاق استان اردبیل ایجاد می‌کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اذعان کرد: راهکاری تحت عنوان صیانت از خانواده‌ها در استان اردبیل به اجرا در آمده که باید در ادامه تمامی دستگاه‌ها به اجرای کامل این طرح کمک کنند و همچنین در کنار این راهکار استفاده از پتانسیل صدا و سیما نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/3463/718

نظر شما