شناسهٔ خبر: 35309215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کسب رتبه دوم کشوری آذربایجان‌غربی در سامانه جامع مدیریت انبارها

سرپرست معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در 5 ماهه نخست امسال، آذربایجان‌غربی با ثبت 16 هزار و 78 انبار و مرکز نگهداری کالا در سامانه جامع مدیریت انبارها رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

اسد درویشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال، آذربایجان‌غربی با ثبت 16 هزار و 78 انبار و مرکز نگهداری کالا در سامانه جامع مدیریت انبارها رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

وی افزود: طرح سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در راستای تکالیف قانونی مواد 23 تا 27 آیین نامه اجرایی مواد 5 و6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال 95 اجرایی شده است.

سرپرست معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: تمام واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنفی و همچنین مراکز عمده‌فروشی و خرده‌فروشی که انبار یا مرکز انباشت کالا در اختیار دارند، موظف به ثبت نام در این سامانه هستند.

وی اظهار کرد: اگر انبار یا مرکز نگهداری کالا در این سامانه ثبت نشود به عنوان قاچاق کالا محسوب و اگر کالای موجود در آن انبار و یا مرکز نگهداری جزو فهرست کالاهای احتکاری باشد به عنوان احتکار کالا محسوب می‌شود.

درویشی همچنین تاکید کرد: ثبت کالاهای ورودی و خروجی انبارها و مراکز نگهداری کالا در سامانه جامع مدیریت انبارها باید به صورت بر خط و روز آمد بوده و موجودی انبار در حین بازرسی نباید مغایرتی با موجودی ثبت شده در سامانه داشته باشد.

وی گفت: تمام متولیان و متصدیان انبارها، سردخانه ها، مراکز نگهداری کالا،واحد های صنعتی، معدنی، صنفی، کشاورزی و مراکزعمده فروشی که تاکنون اقدام به ثبت نام در این سامانه نکرداند با مراجعه به سامانه جامع مدیریت انبارها نسبت به ثبت نام واحد خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ن

نظر شما