شناسهٔ خبر: 35305512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حضرت زینب روز عاشورا را به روزگار تبدیل کرد

یک استاد حوزه در خصوص قیام عاشورا گفت: عاشورا و قیام عاشورا ویژگی الگودهی دارد و ما باید از تاریخ عبرت بگیریم، عاشورا مربوط به نیمروز ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری نیست، حضرت زینب روز عاشورا را تبدیل به روزگار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد شور و حال زنان برای شرکت در همایش رهروان زینبی دیدنی بود  و آنچه مشخص این‌که خود را وام‌دار زینب «س» می‌دیدند، آنان راه و مرام خود را با الگو گیری از زینب کبری «س» پیداکرده‌اند و با شرکت در این مراسم تجدید بیعتی دوباره می‌کنند.

این مراسم با نوحه‌خوانی و اجرای نمایش به اسارت درآمدن خاندان اهل‌بیت و سخنرانی و سخنان مادر شهید برگزار شد.

 

فرشته تختی، سخنران این مراسم اظهار کرد: عاشورا و قیام عاشورا ویژگی الگودهی دارد و ما باید از تاریخ عبرت بگیریم، عاشورا مربوط به نیمروز ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری نیست، حضرت زینب روز عاشورا را تبدیل به روزگار کرد.

وی افزود: سؤال مطرح‌شده در این مراسم‌ها این است که چرا اباعبدالله، زن و فرزند را با خود به کربلا برد؟ وقتی این سؤال را از امام می‌پرسند که چرا زن و فرزند را با خود می‌برید پاسخ می‌دهند؛ خدا می‌خواهد زن و بچه من را اسیر ببیند. برجستگی قیام عاشورا است که امام حسین این پروژه را هدفمند کرد؛ داستان اسارت زنان اهل‌بیت این است که اباعبدالله نمی‌خواست کربلا در کربلا بماند اگر حضرت زینب نبود و عاشورا را اطلاع‌رسانی نمی‌کرد و پیام‌هایش را منتقل نمی‌کرد، اگر خطابه‌های امام سجاد نبود ما برای امروز پیامی نداشتیم.

 

این استاد حوزه با اشاره به اینکه عاشورا به قشر خاصی محدود نمی‌شود و از همه سنین و اقشار در کربلا نقش داشتند عنوان کرد: در صحرای عاشورا ما دو موج‌شکن داشتیم امام حسین و حضرت زینب و باقی افراد هرکدام در جا و نقش خود مؤثر بودند.

در ادامه مراسم مادر شهیدان حقیقی عنوان کرد: اگر زن‌ها نبودند انقلاب به‌زودی به پیروزی نمی‌رسید، شهادت یک واژه قرآنی است شهدا رفتند و کار حسینی کردند و ما که ماندیم باید کار زینبی انجام دهیم.

 

مادر شهید در خاطره‌ای از شهادت فرزندش گفت: بعد از شهادت پسرم من برای وداع با پیکر پسرم رفتم، صورتش را بوسیدم دلم را آرام نگرفت، پیشانی‌اش را بوسیدم دلم آرام نشد، به یاد امام حسین صورت به‌صورت پسرم گذاشتم و بعدازآن گذر زمان را فراموش کردم.

انتهای پیام/

نظر شما