شناسهٔ خبر: 35303189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اسارت اهل بیت سیدالشهدا (ع)، فصل دوم انقلاب کربلا است

امام جمعه بهاباد با اشاره به ایام اسارت اهل بیت (ع) امام حسین (ع) گفت: اسارت اهل بیت سیدالشهدا (ع)، فصل دوم انقلاب کربلا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان به اشاعه گفتمان مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت: گفتمان مقاومت با اتکا به ارزش‌های اسلامی و الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی که در عرصه میدانی با ایثارگری و ازخودگذشتگی مدافعان حرم و رزمندگان الهام گرفته از نهضت حسینی در قالب سازمان‌های مقاومت، نظیر حزب الله لبنان، انصار الله یمن، حشد الشعبی عراق، دفاع وطنی سوریه، فاطمیون، زینبیون و حیدریون افغانستان و پاکستان تجلی یافت، توانست در عین خنثی سازی توطئه دشمن، اقبال جهانیان به ویژه مسلمانان را به فرهنگ مقاومت و عاشورا جلب کند.

امام جمعه بهاباد به تجلی ابعاد نهضت حسینی در جهان امروز اشاره کرد و گفت: فراگیری و گستردگی مراسم عاشورای حسینی در کشورهای مختلف که در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده، بُعد جهانی و گستردگی نهضت حسینی را آشکار کرده است که عاشورا می‌تواند همه آزادیخواهان و عدالت طلبان دنیا را به هم پیوند دهد.

وی با بیان اینکه تحولات دهه‌های اخیر به‌ویژه پس از انقلاب اسلامی سبب شده است درس‌ها و عبرت‌های عاشورا کارآمدی خود را بیش از پیش نشان دهد افزود: درس ایثار و فداکاری، درس دینداری، درس اخلاص، درس موقع شناسی، درس بصیرت، درس شجاعت، درس صبر و استقامت در مقابل سختی‌ها، درس آزادی و حریت، درس قیام للَّه، درس محبّت و عشق و درس آمادگی برای پشتیبانی از حقّ و برپایی عدل از جمله مواردی است که در این کارآمدی تبلور یافته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه زمین کربلا بر هر زمینی حتی زمین کعبه سیطره دارد، تصریح کرد: بعد از واقعه کربلا جریان معرفت به وجود آمد، جریانی که رمزش درک جایگاه ولایت است.

ابراهیمی بشکانی به تحولات اجتماعی زمان بنی‌امیه در حوادث عاشورا اشاره کرد و گفت: درزمان بنی‌امیه و بعد از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) جریان‌هایی به وجود آمد که بزرگترین آنها جریان مسجد سازی و جریان فرهنگی و تحولات اجتماعی در آن زمان بود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) به مردم نشان داد که ظلم و ستمگری پایدار نیست. اگر مدرسه عاشورا نبود، یمن نمی‌توانست استقامت کند و برگ درخشان و زرینی خلق کند افزود: آمریکا و استکبار جهانی و متحدان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای بدانند که نگاه ما به مستکبران برگرفته از نگاه امام حسین (ع) است.

امام جمعه بهاباد در پایان با قدردانی از حضور گسترده مردم و تلاش مبلغین و علما در ایام دهه نخست ماه محرم در راستای برگزاری مراسمات عزاداری شهادت حضرت امام حسین علیه السلام، بیان داشت: در طول این مدت فضای جامعه به نام وجود مقدس حضرت امام حسین (ع) عطرآگین شد و هیئات مذهبی بسیار فعال بودند.

انتهای پیام /90013

نظر شما