شناسهٔ خبر: 35290164 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با حضور خادمان حرم مطهر رضوی‌؛

مراسم شهادت امام سجاد(ع) در حرم مطهر رضوي برگزار شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- دسته عزاداری خادمان حرم رضوی در صبح شهادت امام سجاد(ع) با تشرف به حرم مطهر رضوی به عزاداری و سوگواری در سوگ این امام مظلوم پرداختند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از آستان‌ نیوز، در دوازدهمین روز از ماه محرم که به روایتی مصادف با شهادت مظلومانه امام زین‌العابدین(ع) است، دسته عزاداری خادمان حرم مطهر رضوی با عنوان «هیئت عالم آل محمد» به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و با عزاداری و سوگواری این مصیبت بزرگ را به محضر ولی‌نعمت‌شان حضرت رضا(ع) تسلیت گفتند.
این هیئت عزاداری صبح امروز در حالی که علم و پرچم عزا در دست داشتند، از ورودی باب‌الکاظم(ع) وارد حرم رضوی شدند و با عبور از صحن‌های رضوی و کوثر وارد صحن آزادی شدند و در این مکان مقدس به همراه ذاکران و مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع) در سوگ شهادت امام زین‌العابدین(ع) مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی به تبیین شخصیت امام زین‌العابدین(ع) پرداخت و گفت: این امام مظلوم 35 سال پس از واقعه عاشورا زندگی کردند و در این مدت اقدامات بسیاری برای رساندن پیام عاشوراییان به مردم انجام دادند.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش‌های جامعه اسلامی در زمان امام سجاد(ع) این بود که مردم دچار غفلت شده بودند و ذکر خدا را فراموش کرده بودند. به فرموده امام حسین(ع) شیطان بر آن مردم سوار و مسلط شده بود و به همین دلیل آن ها نمی‌توانستند خدا را یاد کنند.
این کارشناس مذهبی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، ابراز کرد: دنیای غرب هم امروزه تلاش می‌کند که ذکر خدا را در جامعه از بین ببرد. چرا که وقتی جامعه ذکر خدا را فراموش کرد دچار غفلت زدگی خواهد شد و جامعه غفلت زده هم  می‌تواند هر گناهی حتی کشتن امام معصوم را نیز مرتکب می‌شود.
وی اضافه کرد: محور اصلی فعالیت‌های امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا زنده کردن یاد خدا در دل مردم و ارتباط دادن آن ها با خالق هستی بود و برای رسیدن به این هدف از ابزار دعا و مناجات استفاده کردند.
 سعدی افزود: امام سجاد(ع) در سخت‌ترین شرایط اجتماعی از عاطفه و احساسات مردم استفاده کرده و سعی داشتند محبت آن ها را به سمت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هدایت کنند، چرا که می‌دانستند  محبت زمینه ساز اطاعت است.

نظر شما