شناسهٔ خبر: 35289823 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان وعده نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را رد کرد

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی دولت پاکستان امروز (پنجشنبه) در واکنش به وعده انتخاباتی نتانیاهو مبنی بر الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، آن را قاطعانه رد کرد و گفت: اینگونه اقدامات باعث تشدید خطرناک اوضاع در منطقه می شود.

صاحب‌خبر -

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز طی نشست خبری هفتگی خود در اسلام آباد، وعده انتخاباتی نتانیاهو درباره کرانه باختری را رد کرد.

وی تاکید کرد: پاکستان به حمایت های خود از ملت مظلوم فلسطین ادامه می دهد و هرگونه اقدامی که منجر به تشدید اوضاع در منطقه می شود را رد می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین، اظهار داشت: اسلام آباد حامی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه ‌شنبه (۱۹ شهریور) اعلام کرد، در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

نتانیاهو در توجیه لزوم اعمال حاکمیت اسرائیل بر منطقه دره اردن و شمال بحر المیت مدعی شد، این دو منطقه با ارتفاعات جولان کمربند امنیتی مهمی را برای اسرائیل در خاورمیانه تشکیل می‌دهند.

وی افزود: طرح کاملی را برای ساخت شهرک‌هایی در منطقه دره اردن به کنست (پارلمان اسرائیل) آتی ارائه خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شب گذشته اعلان نیت خبیث نتانیاهو درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را به شدت محکوم کرد.

«سید عباس موسوی» سرگرم شدن برخی کشورهای عربی که داعیه رهبری جهان عرب را دارند به امور حاشیه ای و مشغول شدن به جنگ و برادر کشی در یمن با حمایت حامیان رژیم اشغالگر قدس و دوستی با رژیم صهیونیستی و همپیمانی با نتانیاهو را فرصتی برای رژیم اشغالگر قدس برای علنی سازی نیات پلید این رژیم کودک کش دانست و گفت: نتانیاهو یک روز با اتهام پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران و روز دیگر با اعلان نیت خبیث خود در انضمام بخش های دیگری از فلسطین به دنبال کسب رای برای باقی ماندن در قدرت و استمرار توسعه طلبی و تجاوز است.

نظر شما